חדשות בעולם

ארה"ב, ישראל וסעודיה בשיתוף פעולה מיוחד: רובוטים ימיים יגבילו את צבא איראן

חיל הים האמריקני הקים רשת רובוטים ימיים, כחלק משיתוף פעולה עם ישראל, סעודיה ומדינות נוספות במזרח התיכון

  • ה' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף הלילה (חמישי) פרטים חדשים על רשת רובוטים ימיים שמפעיל חיל הים של ארה"ב יחד עם ישראל, סעודיה ומדינות נוספות במזרח התיכון. המטרה היא לבנות רשת של מל"טים שמטרתה להגביל את צבא איראן באזור.

גורמי ביטחון בצבא ארה"ב סירבו לפרט את מספרם המדויק של הרובוטים הימיים הפועלים במסגרת הרשת. בחיל הים האמריקני צופים שעד הקיץ הבא יהיו זמינים לשימוש 100 כלים לא-מאוישים, שיפעלו מתעלת סואץ במצרים, דרך הים האדום ועד מי המפרץ הפרסי הסמוכים לחופי איראן. המל"טים יזינו מידע למרכז פיקוד בבחריין, שם שוכן בסיסו של הצי החמישי של ארה"ב. בכך פעם שמתגלה סוג של איום מרצדות נורות אדומות במסכי הווידיאו.

הרובוטים הימיים והאוויריים הצליחו עד כה לחשוף שורה של פעילויות שבעבר היה קושי לזהותם, כגון העברות חשודות של ציוד וסחורות בין ספינות בלב ים, או ספינות שמנסות להסתיר את זהותן באמצעות שינוי האותות האלקטרוניים שהן משדרות.

יוזמת הרחפנים היא חלק מיחסי שיתוף פעולה מתפתחים בין ארצות הברית, ישראל ומדינות המפרץ בעקבות הסכמי אברהם. מטרתם היא ליצור רשת הגנה אווירית אזורית של ישראל ושכנותיה במפרץ כנגד האיום האיראני. הרובוטים הימיים לא מצוידים בכלי נשק, אבל הצי עשוי לחמשם בעתיד.

תגיות:איראןסעודיהרובוטיםארה"בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה