חדשות בארץ

הסרטון שמזעזע את הרשת: גבר נכנס בפראות בבחור חרדי. צפו

סערה ברשתות החברתיות בעקבות התיעוד הבא: גבר נכנס בפראות בבחור חרדי ומפיל אותו ארצה. צפו

  • ט' אלול התשפ"ב
(רקע: shutterstock)(רקע: shutterstock)
אא

בחור חסיד חב"ד בשנות ה-20 לחייו הותקף באלימות ביום שישי האחרון, בעת שצעד עם חבריו בדרך להנחת תפילין כפי שהם עושים מידי שבוע. בתיעוד שהסעיר את הרשתות החברתיות נראה גבר שנכנס בפראות בבחור, מפיל אותו לרצפה, תוך שהוא מנפנף לחבריו וצועק: "חרדים".

צפו:

המותקף סיפר, "אנחנו, כהרגלנו, עושים 'מבצע תפילין' בתל אביב כמדי שבוע, הולכים על שדרת רחוב אלנבי, כשלפתע מגיע אדם מולנו, צועק 'חרדים' ודוחף אותי בכוח לרצפה".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב על התקיפה האלימה: "זו רק ההתחלה רח"ל. כפי שהזהרנו, השנאה וההסתה של פוליטיקאים ותקשורתנים כמו ליברמן ואחרים לא נעצרת בקו האלימות המילולית. היא הופכת ברגע האמת לאלימות פיזית ממש. על משטרת ישראל לעצור את התוקף מיד ולהענישו בכל חומרת הדין של 'פשע שנאה', כי אין כאן שום סיבה אחרת מלבד שנאה אנטישמית. לא יתכן שאדם יהודי הולך ברחובה של עיר בארץ ישראל ומותקף בשל מראהו הדתי ובגלל התפילין שבידיו. התגובה חייבת להיות, למען ישמעו וייראו. כבוד היהודי והתפילין אינו הפקר.

"בתקופה כזו היהדות החרדית צריכה להתאחד בקלפי להגנה נגד הבריונות וההסתה. יש לדרוש את זכותה הלגיטימי של הדת היהודית, במרחב הציבורי ובזכויות האדם הבסיסיות", לשון אייכלר.

מפלגת הציונות הדתית האשימה את ההסתה של המפלגות האנטי-דתיות: "שנה שלמה של ממשלת פילוג ושנאה נושאת פרי. איווט מריצות לזבל ויאיר המסית בנו את את הקמפיינים שלהם ואת הצדקת הקיום הפוליטית שלהם על שנאת דתיים וחרדים. הציונות הדתית מתחייבת לתקן, בע"ה מיד לאחר הבחירות נפעל להקמת ממשלה שתשרת את עם ישראל כולו. חילונים, חרדים דתיים ומסורתיים כאחד, מדינת ישראל נבנתה כבית הלאומי של העם היהודי, והסתה כנגד חלקים מהעם גורמת לקרע ופילוג ומכרסמת במרקם העדין של החברה הישראלית, אזרחי ישראל אומרים, די להסתה".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגיבה: "התקיפה הזאת היא תוצאה ישירה של מכונת הרעל האמיתית. אנטישמיות בצורתה הגולמית ביותר כאן ברחובות תל אביב. אני דורשת מלפיד, מיכאלי וליברמן לחדול מקמפיין ההסתה המתמשך שלהם. אפשר לצבור מנדטים גם בלי מחוללי שנאה".

הפעיל הערבי יוסף חדאד כתב בחשבון הטוויטר שלו "ראיתי קודם את הסרטון לפני שקראתי את הטקסט, הייתי בטוח שזה בארה"ב או אולי באירופה. לא מאמין שאנטישמיות כזו בתל אביב לאור יום".

תגיות:חרדיםהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה