חדשות בארץ

הותר לפרסום: עד המדינה נגד גל הירש - עבריין מורשע

לקרוא ולא להאמין: עד המדינה שפעל להפליל את גל הירש הוא לא אחר מאשר גור פינקלשטיין, עבריין ועורך דין לשעבר, שניסה לשדל אסיר לרצוח עדי תביעה באמצעות רעל ציאניד

  • י"א אלול התשפ"ב
פינקלשטיין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פינקלשטיין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שמו של עד המדינה בפרשת גל הירש הותר הלילה (רביעי) לפרסום. מדובר בגור פינקלשטיין, עבריין מורשע שישב בכלא לאחר ששילם כסף כדי לרצוח ברעל עד מדינה במשפטו.

פינקלשטיין, עבריין שפעל בתחפושת של עורך דין מכובד, היה עורך דינו של הירש לפני שנים רבות. לפני מספר שנים הוא הואשם במעורבות בקשר לניסיון רצח, מעורבות בקשר להצתת בניין בתל אביב וניסיון פגיעה במנהל האגף לרישוי ופיקוח בעיריית תל אביב. פינקלשטיין ניסה לשכנע אסיר ששהה עמו בכלא לרצוח את עד המדינה במשפטו באמצעות רעל ציאניד, והביע נכונות לשלם הרבה כסף לרוצח.

ב-2014 הרשיע אותו בית המשפט המחוזי בתל אביב והוא נידון לשמונה שנות מאסר. הוא ערער לעליון וזוכה, אך בזמן המעצר ניסה לשדל לרצח עדי תביעה. נגזרו עליו 5.5 שנות מאסר, הוא ריצה את עונשו ושוחרר.

כאמור פינקלשטיין הורשע, בין היתר, בכך שניסה לשדל לרצוח את מי שהעידו נגדו. במסגרת זו הוא הוקלט אומר: "אני מעדיף שייראה שהוא לקח יותר מדי סמים... שלא ילך לנו לבית חולים ויצא חזרה, אתה מבין... אני רוצה להיפטר ממנו זה הכול... בוא נפתור את זה קודם, אחרי זה נעשה אחד-אחד".

כעת, משהותר לפרסום שמו של עד המדינה, סנגוריו של גל הירש יטענו כי הפרקליטות הסתמכה על עד מדינה מפוקפק ולא מהימן. בפרקליטות יטענו, מנגד, שפינקלשטיין סיפק ראיות חפציות מזמן אמת במסגרת הסכם עד המדינה.

גל הירש הגיב לחשיפת שמו של עד המדינה, ואמר: "שנים ארוכות של מאבק על הסרת צו איסור הפרסום ותוכלו כעת לראות כמה רחוק הלכו כדי לנסות להפליל אותי ולהצדיק בדיעבד את סיכול המינוי שלי למפכ"ל משטרת ישראל. זה עוד לא הכל…".

ביוני האחרון הסביר הירש מדוע הוא דורש ששמו של עד המדינה יפורסם: "‏שבע שנים מאז סיכול המינוי למפכ"ל, אני בסך הכל רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי. כשתדעו - תבינו מדוע אני עומד על כך שעם ישראל צריך לדעת! זה הכל", אמר.

עורכי הדין נבות תל-צור, טל שפירא, גיורא אדרת ודן אלדד מסרו מטעמו של הירש: "ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט. לא מדובר בעבריין שביצע עבירות 'יחד' עם גל הירש, אלא בעבריין כבד שהורשע בתיק פשע חמור, לפני וללא קשר לתיק של גל הירש. את העבירות החמורות האלה ביצע גור פינקלשטיין מתוך כותלי הכלא בעודו עצור במהלך חקירה שנוהלה נגדו ונגד אחרים. ההחלטה מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות נגד הירש, תוך חריגה בוטה מהנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות שבהן הורשע גור פינקלשטיין מנויות בנהלי הפרקליטות כעבירות שפוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה".

תגיות:מערכת המשפטגל הירשגור פינקלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה