חדשות בארץ

פרטים נוספים על הפיגוע באוטובוס החיילים: הקליע עבר מצד אחד לשני - דרך עצמות הפנים של הנהג

פיגוע מתוכנן היטב באוטובוס מלא בחיילים הסתיים בנס באפס הרוגים ובמספר פצועים. הקליע חדר דרך עצמות הפנים של הנהג - ויצא מהצד השני

  • י"א אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הפיגוע בבקעה: בבית החולים רמב"ם בחיפה עדיין מאושפזים שניים מפצועי הפיגוע באוטובוס החיילים בבקעת הירדן. אחד החיילים המאושפזים פצוע באורח קל, ונהג האוטובוס לורן מורלי שנפצע קשה. אתמול (שלישי) שוחרר חייל נוסף שנפצע באורח קל לביתו.

מורלי עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מתאושש ממספר ניתוחים. אחד הניתוחים המורכבים שעבר היה ניתוח לשחזור הפנים שהתרסקו, כיוון שקליע עבר מצד אחד לשני דרך עצמות הפנים.

ד"ר סלאח נסייר, מומחה לכירורגית פה ולסת, שניתח את מורלי, הסביר כי בחדר הניתוח שוחזר, במשך שעות ארוכות, המבנה התלת ממדי של מרכז הפנים שרוסק על ידי הקליע. "הקליע עבר מצד אחד לצד השני דרך עצמות הפנים", אמר. "למזלו הרב לא הייתה פגיעה בכלי דם הראשיים בצוואר, במוח או בעמוד השדרה שהיו עלולות לגרום למותו".

הפיגוע בבקעת הירדן התרחש בתחילת השבוע, כאשר 3 מחבלים ירו על אוטובוס שהסיע טירוני כפיר לבסיס וניסו להבעיר אותו. מפקד הכיתה של הטירונים ירה מחסנית שלמה שכללה 29 כדורים לעבר המחבלים. מפקד המחלקה ירה עוד 5 כדורים, ולאחר שנפצע באצבעו הוא משך את בלם היד של האוטובוס, מה שבחסדי שמים מנע את ההתדרדרות.

בנוסף התברר גודל הנס: המחבלים ניסו להבעיר את האוטובוס, אך הוא לא נשרף. התברר כי הסיבה לכך היא שהנוזל ששפכו המחבלים היה שמן ולא דלק. בקבוק התבערה אותו ניסו החיילים לזרוק לעבר האוטובוס - נתפס בבגדיהם. הם נמלטו מהרכב והתגלו על ידי כוחות הביטחון כשהם פצועים וסובלים מכוויות.

המצוד אחר המחבל השלישי, שהצליח להימלט, ממשיך. מדובר באב שביצע את הפיגוע יחד עם בנו ואחיינו - שנתפסו על ידי כוחות הביטחון. 

תגיות:אוטובוסחייליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה