חדשות בארץ

בדרכו לפיגוע: מחבל נתפס ביפו עם תת-מקלע ושני מטענים

המחבל, תושב שכם, נעצר ביפו על ידי כוח משטרה. ברשותו נתפסו תת-מקלע מאולתר מסוג קרלו ושני מטעני צינור

(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

(עודכן: 18:10)

לוחמי יס"מ במשטרת תל אביב עצרו היום (חמישי) בכיכר השעון ביפו גבר שעורר את חשדם. בבדיקה של החשוד התברר כי מדובר בשוהה בלתי חוקי בישראל. ברשותו נתפסו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. אזור הכיכר נחסם לתנועה, וחבלנים הוזעקו על מנת לנטרל את המטענים.

במשטרה אמרו כי עירנות השוטרים מנעה אסון. בתחקור הראשוני שנערך למחבל בזירה הוא הודה: "באתי לבצע פיגוע המוני בתל אביב". עוד התברר, כי בחודש אפריל הוא נתפס בהר הבית עם סכין ונידון לארבעה חודשי מאסר בכלא בישראל.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הגיע לזירה ואמר בהצהרה לכתבים: "היום נמנע פיגוע בתל אביב. מחבל הגיע מצויד ברובה עם מחסנית טעונה ועם שני מטענים מלאים במסמרים. שני שוטרי יס"מ זיהו אותו, קראו לו לבדיקה ותוך כדי כך זיהו את החימוש שהיה בתיק. המחבל, בן 19 משכם, הודה בחקירה הראשונית שהיה בדרך לבצע פיגוע וחיפש אזור הומה קהל על מנת לבצע ירי וטבח המוני. העירנות של שני שוטרי יס"מ מנעה פיגוע בסדר גודל גדול".

במהלך הלילה התרחש ניסיון פיגוע בבנימין, כאשר מחבל תקף בפטיש חייל מחטיבת הצנחנים בעת שירד מפילבוקס באזור הכפר ביתין. החייל הגיב בירי לעבר המחבל וחיסל אותו. על גופתו של המחבל נמצאה סכין.

החייל, שנפצע באורח קל, טופל בידי חובשים צבאיים. לאחר מכן שחזר את שאירע: "הוא הביא לי פטיש לרקה, בנס אני חי, היה לו גם סכין בשקית. אם הייתי מתעלף מהפטיש ונדקר, אף אחד לא יודע איפה אני, הייתי בתוך הפילבוקס. איזה לחץ מטורף".

תגיות:משטרת ישראלטרוריפו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה