חדשות בארץ

בלתי נתפס: "המחבלים התכוננו לאירוע שאמור היה להסתיים בטבח, ומאז החל מרוץ בלתי נתפס של ניסיונות להציל את חייהם"

עמיחי אתאלי, כתב 'ידיעות אחרונות', בביקורת חריפה על הטיפול הרפואי לו זכו המחבלים: "הם תיכננו לירות באוטובוס ולהצית אותו על יושביו, אבל לשמחתנו, נדלקו בעצמם. מדוע הם מקבלים טיפול שעולה למדינה עשרות אלפי שקלים?!"

  • ט"ו אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כתב 'ידיעות אחרונות, עמיחי אתאלי, העביר ביקורת חריפה ביותר על הטיפול המקצועי לו זכו שני המחבלים שנכוו במהלך הפיגוע שערכו באוטובוס החיילים בבקעת הירדן.

"מאהר א-סעיד בן ה־50, תושב ג'יפטליק שבבקעת הירדן, יצא ביום ראשון האחרון לפיגוע יחד עם בנו ואחיינו. הם התכוננו לאירוע שאמור היה להסתיים בטבח. טנדר עם לוחיות זיהוי ישראליות, שני נשקי M16, בקבוקי תבערה והרבה מאוד חומר דליק. הם תכננו לירות באוטובוס ולהצית אותו על יושביו אבל לשמחתנו, נדלקו בעצמם - ומכאן התחיל מרוץ בלתי נתפס של ניסיונות להציל את חייהם", כתב אתאלי.

"מה צריך היה לעשות באותו רגע? אמנת ז'נבה קובעת את האופן שבו יש לנהוג בחייל פצוע בשדה הקרב. כדי להגדיר כחיילים את חלאות האדם האלה צריך לעשות כברת דרך רעיונית. הם הרי כלל לא התעניינו מי הם נוסעי האוטובוס, מבחינתם אם היה זה רכב הסעות של ילדי גן, הרי זה משובח. אבל נגיד לצורך העניין שהם חיילים, ולכן האמנה קובעת שחייל פצוע 'זכאי לטיפול ולהשגחה רפואית'. אם אין ברירה אלא לטפל במחבלים שנפצעו כתוצאה מרשעותם ומרצחנותם שלהם, צריך לתת להם את הטיפול הבסיסי ביותר, כפי שמתחייב מהאמנות הבינלאומיות. אין שום דרישה להקפיץ מסוק, אפשר לפנות אותם באמבולנס.

"בפועל המחבלים זכו לטיפול ממד"א כבר בשטח. כשהתברר שמצבם קשה, הוקפץ מסוק של חיל האוויר, עם לוחמי 669 בתוכו, שפינה אותם לתל השומר. מאז הם מאושפזים בשתיים ממחלקות הכוויות הטובות בעולם. כמובן יש כאן גם עלות כספית לא מבוטלת, הזנקה של מסוק עולה למדינה כמה עשרות אלפי שקלים, הטיפול עולה עוד כמה עשרות אלפים.

"עסקנו כאן לא מזמן בתנאים שמדינת ישראל מעניקה למחבלים הכלואים בבתי הכלא שלה. סל שלם של פינוקים שכל מטרתו היא חיים קלים לשב"ס. התוצאה של זה היא אפס הרתעה של מחבלים עתידיים ואפילו עידוד של צעירים פלסטינים להצטרף לחגיגה שבה גם יקבלו קִצבה שגבוהה בהרבה מהשכר הממוצע ברש"פ.

"והנה מתברר, ש'חבילת הפיצוי' של ישראל למחבלים כוללת גם ביטוח רפואי: תדע כל אם פלסטינית שאם בנה ייפגע במהלך פיגוע, הוא יוטס בליווי יחידת חילוץ מובחרת ויקבל את הטיפול הרפואי הטוב בעולם", סיים אתאלי את דבריו.

תגיות:בקעת הירדןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה