סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: המתנה המיוחדת שקיבל הרמטכ"ל הנכנס, הרצי הלוי

המתנות שנותנים לאדם מעידות לא מעט עליו ועל מה שהוא באמת אוהב. לכן המתנה שקיבל הרצי הלוי, הרמטכ"ל הנכנס, מחייליו בחיל המודיעין, היא מעניינת

הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הלוי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

המתנות שנותנים לאדם מעידות לא מעט עליו ועל מה שהוא באמת אוהב. לכן המתנה שקיבל הרצי הלוי, הרמטכ"ל הנכנס, מחייליו בחיל המודיעין, היא מעניינת.

לפני כמה שנים סיים הלוי את תפקידו כראש אמ"ן, ועבר לפקד על פיקוד דרום. הפקודים שלו חיפשו דרך להביע הוקרה למפקד האהוב, והחליטו להפתיע אותו: להזמין אותו לטקס קריאת רחוב על שם סבא רבא שלו, הרב דב קוק.

הרב דב קוק הוא היה אחיו הצעיר של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הוא סבא-רבא של הרצי הלוי (ואולי צריך גם גילוי נאות: הוא גם סבא רבא של חמותי). החיילים ידעו עד כמה הרצי קשור לשושלת המשפחתית המפוארת של משפחת קוק, ויצאו לדרך: הם גילו שהסבא היה הרב הראשי הראשון של עפולה. עפולה קלטה אלפי עולים לפני קום המדינה וגם אחרי, מעיראק, מתימן, מרומניה ועוד, בשלוש מעברות גדולות שהפכו לשכונות מגורים. במלחמת העצמאות היא הופצצה מהאוויר על ידי מטוסים עיראקיים. ובכל אותה תקופה כיהן הרב דב קוק כרב העיר, ונחשב למנהיג רוחני אהוב ומוערך. בזכות "מידותיו הטובות, סובלנותו, הארת פניו, ענוותו וחוכמתו", כפי שנכתב בשלט שחיכה שם בהפתעה להרצי הלוי, בטקס קריאת הרחוב.

חיילי אמ"ן אפילו מצאו מכתב מ-1984 שבו אבא של הרצי, שלמה הלוי ז"ל, פנה לראש עיריית עפולה וביקש להנציח את סבו הרב. במכתב התשובה נאמר שהבקשה הועברה לוועדת השמות העירונית. כמעט 40 שנה חלפו, והחיילים של הרצי הבינו שהגיע הזמן למלא את הבקשה של האב. הם פנו לעיריית עפולה, וליוו את התהליך עד לאישור של ועדת השמות. בשלב הזה הזמינו את הרצי לטקס, באירוע שהפך למפגש משפחתי של הצאצאים, שרבים מהם נקראים דב, על שם ראש השבט.

הנה כמה דברים שאמר שם הרמטכ"ל הנכנס, בדיוק לפני שלוש שנים, בתקופת החגים: "בימים אלה בין כסה לעשור, אכן יש לדבר על מה בין הנסתר לנגלה. מחד, טבעי לדבר על קריאת רחוב על שמו של רבה הראשון של העיר. מאידך, האופן בו התגלגלו הדברים הוא מקרי ומיוחד".

הוא התרפק על דמותו של הסבא-רבא, שהגיע להיות רב ב"מקום קטן בעמק החם, לא מרכז תרבותי יהודי, כי אם אתגר חלוצי ראוי". וכך סיים: "אני מודה ושמח על כך שחיילי היקרים הובילו אותי לממש את רצונו של אבי מורי, שאיננו איתנו כבר שנים רבות. אנו מרבים לומר בתפילות הימים הנוראים: 'פוקד עוון אבות על בנים, על בני בנים, על שילשים ועל ריבעים'. אנחנו זוכים להיפקד כאן היום על מורשת טובה ומעשים טובים. נאחל לעצמנו שכך גם נוריש לדורות הבאים".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

לרכישה ספרה החדש של סיון רהב מאיר "לגדול - 54 סיפורים על פרשת השבוע ועלינו", היכנסו לכאן.

תגיות:סיון רהב מאירהרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה