חדשות בארץ

ברקת: "הגעתי לאוקראינה כדי להזדהות עם העם האוקראיני נגד הזוועות של הצבא הרוסי"

ניר ברקת הסביר מדוע טס לאוקראינה, והעריך שאם נתניהו ישוב לראשות הממשלה, הוא ידיח את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה

  • ט"ו אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) לנסיעתו לאוקראינה וביקורו באומן, זאת למרות המלחמה המשתוללת והמלצות משרד החוץ. "הנסיעה שלי לאוקראינה הייתה לבקשת הרב הראשי. הוא הזמין אותי, והגעתי להזדהות עם האוקראינים", אמר בראיון ל- 103FM. "אני אגיד לך מי עוד היה כשאני הייתי באוקראינה, מתואם כמובן עם החברים, היה שם גם מזכיר המדינה של ארה"ב, היה שם שר ההגנה הגרמני, היו מכל העולם. מדינת ישראל לא נוכחת שם. כל העולם המערבי שם וכולם שואלים 'איפה ישראל, איפה מדינת ישראל, איפה החלק שלה, איפה ההזדהות כנגד הזוועות שהשאיר הצבא הרוסי שם'. אנחנו יהודים, איפה אנחנו?".

"אנחנו צריכים לסייע להם ביכולות שלנו ולהגן על חפים מפשע. אנחנו צריכים לשבת איתם ולסייע שם. מצד אחד, אנחנו באים לאותם אנשים בעולם, בארה"ב, ואומרים להם, 'בואו, תעזרו לנו, אנחנו צריכים להילחם באיראן', אומרים לי בכירים בקונגרס האמריקני, 'איפה אתם? אנחנו התייצבנו לימינכם כנגד הטרור של הפלסטינים, אנחנו איתכם מול איראן, איפה אתם כשמדובר על פלישה רוסית? אתם לא יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה'. יש פה פער גדול שמדינת ישראל צריכה להיכנס, והממשלה שלנו לצערי הרב לא עושה. זה מהלך חמור מאוד, חוסר הבנה לאיך העולם הזה עובד", הבהיר ברקת את עמדתו.

במהלך הראיון העריך ברקת כי כאשר ינצח יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את הבחירות הקרובות, הוא ידיח את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. "אני חושב שנתניהו יחליף אותה. אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין. צריכה להיות הפרדה ברורה בין פרקליטות התובע לבין הייעוץ המשפטי. פרקליטות התובע זו לא משרת אמון. צריך לפצל את תפקיד היועמ"ש, זה מה שאמרתי גם בשבוע שעבר, קודם כל עושים הפרדה, ככה זה נעשה בכל העולם. אני לא יודע לתת הסבר למה זה לא נעשה, אני יודע להסביר למה זה חשוב לעשות, וזה חשוב לעשות כיוון שצריך לטפל במערכת הזאת, במערכת אכיפת החוק. האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך וצריך מערכת אכיפת חוק חזקה שמאמינים בה".

תגיות:אוקראינהניר ברקתבנימין נתניהוגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה