חדשות בארץ

"היה לי נס גדול": יאיר התמוטט במרפסת, וחייו ניצלו בנס

יאיר בן ארויה התמוטט בביתו, ובנו ניתאי, שבחסדי שמים היה בבית, זכה להציל את חייו: "אני מבין שהיה פה נס גדול, קיבלתי הזדמנות שנייה"

  • י"ח אלול התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

יאיר בן ארויה, בן 60 מקריית ים, קיבל לפני שבוע וחצי את חייו במתנה. השליח להצלת חייו היה בנו ניתאי, שהיה במקום הנכון ובזמן הנכון.

בשיחה ל-ynet משחזר בן ארויה כי יצא כהרגלו להליכת בוקר על חוף הים. כשחזר הביתה החל להרגיש לא טוב וניסה להתקשר לביתו. "מנקודת הזמן הזו אני לא זוכר כלום עד שהתעוררתי ברמב"ם", הוא אומר.

באותן דקות היה יאיר בין חיים למוות. בחסדי שמים בנו ניתאי היה בבית. הוא הזעיק את מד"א והחל בהחייאה. ניתאי מספר: "בכלל לא הייתי אמור להיות בבית, ובטח לא באזור המרפסת, אבל עברתי שם וראיתי אותו שכוב על הכורסה. חשבתי שאולי הוא נחנק מפרי או משהו כזה. לא הרגשתי דופק, לא ראיתי אותו נושם".

מרישומי הטלפונים של האב והבן נראה כי עברו מספר דקות בין הניסיון של יאיר ליצור קשר עם בתו לשיחת הטלפון שביצע ניתאי עם מוקדן מד"א. בהנחיית המוקדן החל ניתאי בהחייאה, וכאשר הגיע הכונן הוא החל בפעולות נוספות וגם נתן מכות חשמל.

ההחייאה נמשכה יותר משעה, ויאיר קיבל ארבע פעמים מכות חשמל. לאחר שמצבו של התייצב מספיק, וחזר דופק חלש, הוא הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב אנוש. בבית החולים זיהו הרופאים כי ליבו של יאיר הוא במצב שוק, שמקשה על הצוות הרפואי לטפל בו בלי לסכן את חייו. מצד שני, מצב ליבו דרש טיפול, אחרת הוא היה עלול להתמוטט שוב. בבית החולים חיברו את יאיר למכונת האקמו, המחליפה את פעילות הלב והריאה לזמן ממושך.

"הלב שלו לא היה עומד בשום פעולה שהיינו מבצעים", מסביר ד"ר רעד מאהלי, רופא בכיר במרכז לאי-ספיקת לב מתקדמת ברמב"ם. "חיברנו אותו מיד לאקמו. כאשר הלב נח והתאושש, התחלנו בפעולות מצילות חיים".

במשך 48 שעות יאיר היה מחובר לאקמו, ולאחר יממה נגמל מהנשמה. יממה אחר מכן התנתק מהאקמו. בחסדי שמים, כנגד כל הסיכויים, "הוא יצא מהסיפור הזה ללא נזק נוירולוגי, כשהוא מתפקד לחלוטין", מציין ד"ר מאהלי.

יאיר השתחרר לביתו ללא אף נזק נוירולוגי. "הגוף שלי אומר, צא לרוץ, ללכת על החוף, תחזור לאופניים. הראש מבין שיש פה כמה צעדים מקדימים של שיקום, אבל כך או כך אני מבין שהיה פה נס גדול. תודה לכל מי שטיפל בי והציל את חיי. קיבלתי הזדמנות שנייה", אמר בהודיה.

תגיות:החייאהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה