חדשות בארץ

גנץ סייר בזירת ההיתקלות: מעבר ג’למה יישאר סגור עד להודעה חדשה

בתום הערכת מצב, הורה שר הביטחון גנץ לסגור את מעברי ג'למה וסאלם עד להודעה חדשה: "העובדה שאחד המחבלים משתייך למנגנונים חמורה, הרשות הפלסטינית חייבת לעשות בדק בית"

גנץ בזירת הפיגוע (צילום: אלעד מלכה)גנץ בזירת הפיגוע (צילום: אלעד מלכה)
אא

שר הביטחון בני גנץ סייר היום (רביעי) על גדר הביטחון בסמוך למעבר ג'למה, יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט. גנץ קיבל סקירה אודות ההיתקלות הלילית עם המחבלים, בה נהרג רס"ן בר פלח הי"ד, וכן על המצב הכללי בגזרה.

בתום הערכת מצב ביטחונית, החליט גנץ על סגירת מעברי ג'למה וסאלם באופן מלא, החל מהיום ועד להודעה חדשה. בנוסף, החליט השר לעצור את היתרי הכניסה לישראל של תושבי כפר דאן ממנו יצאו המחבלים, לרבות לצורך תעסוקה בישראל, החל מהיום ועד להודעה חדשה.

בסיום הסיור אמר גנץ: "אנחנו אחרי פיגוע קשה, שגבה את חייו של רס"ן בר פלח ז"ל שנהג בגבורה, והסתער על המחבלים בכדי לשמור על אזרחי ישראל. אני מבקש למסור תנחומים למשפחתו".

"בשבועות האחרונים אנחנו רואים עלייה בהיקפי הטרור. אני נמצא במקום שמאפשר פרנסה טובה לפלסטינים תושבי ג'נין והאזור. לאור הירי והפיגועים פה, החלטתי להאריך את סגירת המעבר עד להודעה חדשה. העובדה שאחד המחבלים משתייך למנגנונים חמורה, והיא תמרור אזהרה לרשות הפלסטינית שחייבת לעשות בדק בית – ולפעול".

"הפגיעה ביציבות הביטחונית תפגע קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות עצמה", הוסיף גנץ. "אנחנו נמשיך לפעול בעצימות גבוהה איפה שיידרש, בכל זמן שיידרש כדי למנוע טרור. ואני חוזר ואומר – במקום שבו הרשות הפלסטינית לא תממש ריבונות, אנחנו נדאג לביטחוננו".

מהתחקיר הראשוני שערך צה"ל לאחר התקרית עולה כי אמש בשעה 23:39 זיהתה תצפיתנית שני חשודים סמוך לכפר ג'למה, שהתקרבו לגדר בקו התפר ונשכבו 15 מטרים ממנה. השניים לא זוהו עם נשק עליהם, ולכן לא נורו מיידית. כוח בפיקוד מח"ט מנשה, אלוף-משנה אריק מויאל, ביצע איגוף מהשטח הפלסטיני והתקרב בזחילה לעבר המחבלים, כשכוח נוסף בפיקודו של פלח, סגן מפקד סיירת הנח"ל, נותר מולם בעמדה. ההיתקלות התרחשה בשעה 02:15. פלח הספיק להסתער ולירות לעבר המחבלים לפני שנפגע מטווח קרוב. שני המחבלים חוסלו בחילופי האש.

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץטרורבר פלח הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה