חדשות בארץ

ליברמן: "בל"ד סכנה קיומית למדינת ישראל". בל"ד: "הציבור הערבי יכריע"

מפלגת ישראל ביתנו דרשה לפסול את יו"ר בל"ד, סאמי אבו שחאדה, מהתמודדות בבחירות לכנסת. במרצ תקפו

  • כ"ב אלול התשפ"ב
אבו שחאדה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)אבו שחאדה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מפלגת ישראל ביתנו דרשה היום (ראשון) מוועדת הבחירות המרכזית כי תפסול את יו"ר מפלגת בל"ד סאמי אבו שחאדה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25. לדברי הסיעה, "סאמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל, נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה".

בבל"ד הגיבו לבקשת ישראל ביתנו: "הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של סאמי אבו שחאדה על ידי הוצאתה מחוץ למשותפת ועל ידי ניסיון פסילתו על ידי ליברמן, אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר, מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל"ד, ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי.

"אין הבדל בין ממשלת נתניהו לממשלת לפיד-ליברמן. ולכן הציבור הערבי יכריע: זו או המחנה הלאומי ומדינת כל אזרחיה בראשות סאמי אבו שחאדה או מחנה הכניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד) התייחסה אף היא היום למפלגת בל"ד, וציינה כי "אם מסתכלים על הדברים מלמעלה ורואים את בל"ד יוצאת מהפוליטיקה. אנחנו צריכים לשמוח שהצדדים הפחות קיצוניים ואלו שכן רוצים לחיות ביחד ולשתף פעולה – יתחזקו".

"הניסיון עם רע"מ זה תחילתו של תהליך", אמרה. כשמגיע מנהיג ערבי ויוצא נגד אלימות ומדבר על בניית כיתות ולא על בניית מדינה פלסטינית, זה דבר שאנחנו צריכים לברך עליו ישיבה עם המשותפת לא על הפרק. אם נראה את בל"ד יוצאת מהמפה הפוליטית הישראלית – זו סנונית שאולי מבשרת על כך שהציבור הולך לכיוון יותר פרגמטי ופחות קיצוני ובדלני".

אמש התנגדה סיעת מרצ לפסילה של בל"ד. יו"ר הסיעה מיכל רוזין טענה כי "מי שמבקש לפסול את נבחרי הציבור של אזרחי ישראל הערבים, מבקש בעצם לפסול את הלגיטימיות של האזרחים והאזרחיות מהחברה הערבית ולהוריד את שיעור ההשתתפות שלהם בבחירות. המשימה העיקרית של גוש השינוי היא לא רק להוביל לממשלה חדשה, אלא לשיתוף אמיתי המבוסס על שוויון בין אזרחי ישראל כולם".

גם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר היום כי יתנגד לפסילתה של בל"ד, שלדבריו היא "מפלגה לגיטימית". "חבל שזה קורה, אבל דבר אחד בטוח: זה יעלה את אחוז ההצבעה אצל האוכלוסייה הערבית".

על השאלה האם מפלגת בל"ד פסולה בעיניו, השיב פריג' בתוקף: "בשום פנים ואופן לא. בל"ד היא מפלגה לגיטימית, כמו כל מפלגה אחרת במדינה. היא לא מפלגה גזענית או אלימה, יש לה אג'נדה פוליטית".

תגיות:אביגדור ליברמןבל"דבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה