חדשות בעולם

נשיא איראן הטיל ספק בשואה: "צריך לחקור אם זה קרה"

"יש כמה סימנים שזה קרה", השיב נשיא איראן כשנשאל אם הוא מאמין ש-6 מיליון יהודים נטבחו בשואה. לפיד הגיב עם תמונות זוועה מהשואה, וכתב: "כמה סימנים"

  • כ"ג אלול התשפ"ב
בעיגול: נשיא איראן איברהים ראיסי (צילומים: shutterstock)בעיגול: נשיא איראן איברהים ראיסי (צילומים: shutterstock)
אא

(עודכן: 11:50)

נשיא איראן איברהים ראיסי העניק הלילה (שני) ראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS האמריקנית, ובמהלך דבריו הטיל ספק בכך שהשואה התקיימה.

"האם אתה מאמין שהשואה התרחשה? ש-6 מיליון יהודים נטבחו?", נשאל הנשיא האיראני על ידי המראיינת, והשיב: "תראי, אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על-ידי חוקרים והיסטוריונים. יש כמה סימנים שזה קרה. אם כן, הם צריכים לאפשר להיחקר".

המראיינת הוסיפה ושאלה האם הוא חושב שלישראל יש זכות להתקיים, וראיסי השיב: "העם הפלסטיני הוא המציאות. זו הזכות של הפלסטינים שגורשו מבתיהם ומאדמתם. האמריקנים תומכים במשטר השקרי הזה כדי להתבסס שם".

בתגובה לדבריו על כך שיש כמה סימנים שהשואה קרתה, הגיב ראש הממשלה יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו. הוא העלה מספר תמונות זוועה מהשואה, וצייץ: "כמה סימנים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב אף הוא: "מר ראיסי, על שולחני בירושלים מוצבת תמונה אחת. המספרים מדברים בעד עצמה. על שולחן העבודה שלי ניצבת תמונה שמטלטלת את כל רואיה. בתמונה דורה דרייבלט-איזנברג ז"ל, ילידת לודז', מספר אסיר 55374 מבירקנאו אושוויץ; ואיתה נינתה הקטנה דניאלה הר צבי. הנינה אוחזת ביד סבתה. דגל ישראל נוגע בידיהן"

יו"ר יד ושם, דני דיין, הגיב לדבריו של ראיסי: "יש סימנים שהנשיא ראיסי הוא אנטישמי נתעב. הבוקר ייערך ביד ושם אירוע הוקרה לאנשי העדות, הניצולות והניצולים שמתארים את קורותיהם לקבוצות בארץ ובעולם. אנשי האמת מול מפיצי השקר. דבריו של נשיא איראן מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי. אמירה אנטישמית מעין זה, ראוי שלא הייתה נאמרת, ואם נאמרה - עליה להיתקל בחומה בצורה של עובדות ועדויות מצד כל אדם מוסרי באשר הוא, שלא יאפשרו הכחשה או עיוות של ההיסטוריה".

תגיות:השואהנשיא איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה