הרבנית חגית שירה

את רוצה שנה טובה ואת זוכה לה, בעזרת השם, את רק צריכה רצון

בראש השנה את ממרקת את הכתמים מהנקודה הפנימית שלך, ואז יוצא ממך אור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בראש השנה – תהיו בבית. כן, אני ממליצה גם לזוגות הצעירים, שלפחות בליל החג יערכו את הסעודה בבית, כי הברכות, הסגולות והאור נספגים בקירות. מה גם שראש השנה הוא יום דין, ולא זמן לפטפוטים, וכשיושבים יחד אפשר בלי לשים לב לדבר לשון הרע, לכעוס חלילה ולשכוח שאנו עוברים לפניו בדין. כמה שיותר שקט ורגוע - כך טוב יותר. כך תוכלו לברך ולאכול בנחת, להתמקד במה שחשוב באמת, לקרוא תהילים ולהתפלל ברוגע... את העומס המבורך והשמייח נשאיר לסוכות, בעזרת השם.

וכך כתב הגאון הקדוש בעל הישמח משה על מעלת יום ראש השנה: מי שרוצה לשוב – הרי שערי תשובה פתוחים! מי שרוצה להתקדש – הרי שערי קדושה פתוחים! מי שרוצה לצאת לחופשי מהמסגר של הכוחות הרעים - הרי שערי חירות נפתחו! בראש השנה יוסף הצדיק יצא מבית האסורים, אחרי שהיה כלוא שם שנים רבות בלי יכולת טבעית לצאת משם. גם את יכולה לצאת – שערי חירות נפתחים! זה הזמן, בכמה השעות שעוד נותרו, לבדוק: מה כובל אותך? מה עוצר אותך מלהתקדם ולעלות מבחינה רוחנית, נפשית...? את רוצה שנה טובה ואת זוכה לה, בעזרת השם, את רק צריכה רצון, רצון לשוב, לצאת לחירות, להתקדש ולהתחדש. כן, ראש השנה הוא יום של התחדשות, כותב השפת אמת – בכל שנה בראש השנה את זוכה לחדש את הנקודה הפנימית שלך, התחדשות שתלווה אותך כל השנה.

מהי הנקודה הפנימית הזו? יש נקודה קדושה בלב שלך, והיא נשמת החיים שלך... רק מה, במשך השנה כיסית אותה בשכבות של עוונות, הסתרת את האור שלה, והיא לא מאירה כל כך... וזו אחת הסיבות לעייפות וחוסר חשק בתפילה או בקיום מצוות. אחותי, בראש השנה את ממרקת את הכתמים מהנקודה הפנימית הזו, את משפשפת ומקרצפת את הלכלוכים, ואז, פתאום יוצא ממך כזה אור, ואת מסוגלת להתרומם ולעלות ולהגיע רחוק.

אז אם נדרשת מאיתנו כזו עבודה גדולה, אנו צריכים להתמקד בה ולהבין שזה העיקר. הרב אריה שכטר זצ"ל היה נוהג לפתוח את ההרצאות שלו לפני ראש השנה בברכת "ערב טוב", שיהיה לנו ערב ראש השנה טוב! הוא היה אומר: מי שטרח בערב ראש השנה - ייהנה כל השנה, ולהיפך... הוא היה מזכיר ואומר שבתאריך הזה לפני שנה היינו יכולים למנוע הרבה מאוד... גם היום את יכולה למנוע הרבה מאוד ולזכות להרבה מאוד. יש לך כוח, רק הרגעי, התמקדי ותבקשי - ואם בכל זאת המשפחה גדולה, ברוך השם, וחייבים לארח או להתארח, הזכירו אחד לשני ש"ראש השנה היום". ותעזרו! כי גם למארחת יש ראש השנה, וגם היא צריכה קצת זמן בשבילה.

ואחרי כל העבודה הזו, את יכולה גם להיכנס לראש השנה מלכתחילה עם זכויות אדירות של זיכוי הרבים. כל מה שצריך זה לחתום על כתב השותפות עם הרב זמיר כהן – ואת שותפה לכל מפעל זיכוי הרבים העצום של ארגון הידברות. לא שווה?

סגולות לראש השנה ומעלת הסימנים עם מתכון מיוחד של הרבנית מרגלית יוסף ע"ה תמצאי בלוח השנה החדש של הרבנית חגית שירה.

תגיות:הרבנית חגית שירהטורים נשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה