בריאות ותזונה

שירבו זכויותינו: כל מה שרציתם לדעת על הרימון ועל סגולותיו

הפרי, הגרעינים ואפילו הקליפה - הרימון משמש למגוון מטרות בריאותיות חשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרימון ידוע כפרי בריא. הוא סוג של תרופת פלא. לכל אחד מהמרכיבים שלו יש סגולות – לקליפה, לגרגירים ולמיץ.

לרימון ערכים תזונתיים גבוהים: הוא עשיר בסיבים, בוויטמינים ובמינרלים. הוא מחזק את הדם ומשפר מצב של חסר ברזל. הוא גם מכיל נוגדי חמצון חזקים, שעוזרים לגוף להתמודד עם השפעות של סביבה מזוהמת, עם אפקט מחמצן של זיהום אוויר, פיח, עשן וחומרי הדברה.

צריכת רימון באופן יומיומי מפחיתה דלקתיות בגוף. גם חולי סוכרת שמקפידים לשתות מיץ רימון יראו הפחתה במדדי דלקת, מפני שלרימון יש יכולת לשפר את תפקוד התאים בגוף במקרים של אי סבילות של התאים לאינסולין. אם רגישות התא יורדת, פחות סוכר נכנס אליו, ובמקום זאת הוא נשאר בזרם הדם. אם תפקוד התא עולה - פחות סוכר נשאר בזרם הדם, וכך יורד הסיכון לסוכרת ולהשמנת יתר. בגלל תכולת הסוכר שבמיץ, יש להגביל את הכמות.

סחיטת הפרי טובה יותר ומכילה יותר נוגדי חמצון, מפני שסוחטים את הרימון עם הקליפה, שגם ממנה משתחררים נוגדי חמצון, שנכנסים למיץ ומעלים את הערך התזונתי שלו.

קליפת הרימון והקרומים הלבנים של הרימון משמשים כתרופה נגד פרזיטים ותולעים במערכת העיכול. אפשר להרתיח את קליפות הרימון במים למשך כמה דקות, ולאחר מכן לסנן ולשתות.

קליפות הרימון טובות גם לטיפול ולמניעה של דלקות חניכיים. נוגדי החמצון שברימון מעכבים היצמדות של זנים שונים של חיידקי הפה.

מייבשים את הקליפות בתוך שקית נייר למשך שלושה שבועות. לאחר מכן טוחנים את הקליפות היבשות לאבקה, ומערבבים חצי כפית בכוס מים לשטיפת הפה. בדרך הזו האבקה נשמרת לזמן רב, ואפשר להשתמש בה כל השנה, גם כשהעונה מסתיימת.

האבקה טובה גם לטיפול בטפילים ולבעיות עיכול.

הרבה לא יודעים שצריכת רימון, ובעיקר מיץ רימונים, עלולה להפריע לצריכה תקינה של תרופות שונות (כך גם מיץ אשכוליות). הרימון עלול להקטין את המהירות שבה התרופה מתפרקת בגוף, מה שעלול להגביר את השפעת התרופה, או לחלופין, יש מקרים שההשפעה יורדת או לא מורגשת.

נצלו את הרימון כל עוד הוא על המדפים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:רימוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה