פעילות הידברות

השבת הקרובה: זריזים מקדימים למצוות, קבלו מחיר לדקה ה-90

בואו לפתוח את הלב בשבת שובה עם חדרים מפוארים, סעודות עשירות והרצאות מיוחדות. כל הפרטים בפנים

אא

נופש גליל: מלון קיבוץ לביא - הרב אבנר קוואס | הרב חיים זאיד. שישי-מוצ"ש ה'-ו' תשרי 30.09-1.10
לחצו כאן

שבת בכרמל: מלון ניר עציון - הרב זמיר כהן | הרב יונתן גל-עד. שישי-מוצ"ש ה'-ו' תשרי 30.09-1.10
לחצו כאן

מה שתבחרו אנחנו איתכם
חייגו 073-222-1270

חלק מהפרטים שונו על מנת למנוע זיהוי

בני הזוג ביקשו לדבר עם הרב חיים זאיד בסוף ההרצאה. משהו בהרצאה גרם לבעל להשתנות לטובה ולקבל החלטה שהפתיעה אפילו את אשתו

"אני לא מבין מה את מוצאת בהם", הטיח משה באשתו נאוה. "אתה אפילו לא רוצה לנסות, אז איך תבין?" היא ענתה לו בשאלה כועסת. בכל ערב חזר הויכוח הזה מחדש. נאוה הרגישה שהיא רוצה להיטען ולחדש כוחות על ידי צפיה בשיעור תורה. כמעט מדי ערב ביקשה מבעלה שיצפה איתה "רק בהרצאה אחת", והוא מצידו היה מסרב בעקשנות. הויכוחים גרמו לתחושה קשה ולא נעימה בין שניהם. בבקרים היו שתיקות רועמות במקום חיוכים וברכת בוקר טוב, ובערב שוב חזרו הויכוחים. יתכן והמצב היה נשאר כך עוד זמן רב, אך השם יתברך רצה אחרת, ובשבת אחת קרה המהפך.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

היתה זו שבת קיץ ארוכה. אורחי המלון נהנו מהרצאות מעשירות ומעוררות מחשבה. הרב זאיד סיים בסיפוק את הרצאתו האחרונה לאותה שבת, ונפנה לשוחח עם האנשים שניגשו אליו בסיום ההרצאה. כמדי שבת היה רגיל הרב לענות בנועם ובמאור פנים לכל אחד שפנה אליו עם שאלה, ולהקשיב לאלו שרצו לספר את אשר על ליבם. אין ספק שהרב שמע סיפורים רבים באותה שבת, אך לזוג הזה היה סיפור מעניין במיוחד.

 

הבעל:"זה גרם לי לקבל החלטה"

לכאורה הם נראו כעוד זוג "מתחזק" רגיל, אך ניכרה בהם התרגשות יוצאת דופן. מסתבר שההרצאות השפיעו עליהם הרבה יותר ממה שהרב יכול היה לשער. "הלכנו להרבה שבתות", סיפרה האישה לרב זאיד בהתרגשות. "אבל כאן חווינו משהו אחר לגמרי!". "למה הכוונה?" שאל הרב בהתעניינות. "תראה, כבוד הרב", ענתה האשה, "הרצאות ושבתות יש הרבה, אבל כאן הרגשנו משהו מיוחד. הרגשנו עטופים באהבה ובשמחה, וגם היה גיוון בהרצאות, זה לא דבר שרואים בכל מקום". היא אמרה.

"אני מסכים" הוסיף הבעל, ותיאר תחושה משפחתית, מחבקת ומאוחדת. הרגשת "ביחד", כך הוא כינה זאת. "זה היה כל כך שונה מכל מה שהכרנו", הוא אמר, "כל השבת הרגשנו שאנחנו חלק ממשפחה. הרגשנו עטופים באהבה ובאכפתיות, וזה ממש ניכר בכל פרט קטן".

הם הוסיפו לתאר לרב את הרגשתם ולהודות לו, כשלפתע הכריז הבעל בקול: "זה גרם לי לקבל החלטה!". הוא שתק מעט כמצפה שהרב ישאל :"איזו החלטה"? ואכן הרב לא אכזב ושאל בדיוק את השאלה הנכונה. למען האמת זה בהחלט היה מסקרן.

 

הרב זאיד ישתתף בנופש שבת שובה במלון לביא. בתכנית: הרצאות מרתקות בנושאי שלום בית, זוגיות, חינוך ילדים, אמונה ועוד. עוד במלון: בריכה, חדר כושר וסעודות עשירות בכשרות מהודרת. שישי-שבת ה'-ו' תשרי 30.09-01.10. התקשרו 073-222-1270 או לחצו כאן

 

 "השבת הזאת שינתה לי את כל ההסתכלות על עולם התורה ועל רבנים"

"החלטתי ללכת מעכשיו להרצאות של כל רבני הידברות. איפה שהם יהיו – לשם אני הולך, בצפון, בדרום, במרכז". הכריז הבעל בהתלהבות, ואז הוסיף בחיוך נבוך: "אתה מבין כבוד הרב, אף פעם לא התחברתי להרצאות של רבנים. אני מודה", הוא אמר בנימה של התנצלות, "הרבה פעמים אשתי ניסתה לשכנע אותי ללכת, ולא התחברתי, אבל השבת הזאת שינתה לי את כל ההסתכלות על עולם התורה ורבנים".

האשה הוסיפה וסיפרה כי למרות שהם מתחזקים ושומרים תורה ומצוות, היא מעולם לא הצליחה לשכנע את בעלה להאזין או לצפות בהרצאה של רבנים. "אני לא מבין מה את מוצאת בהם", הוא היה אומר לה. הדבר גרם לא אחת לחוסר שלום בית ולוויכוחים חסרי תועלת. היא היתה מסבירה, מפצירה, משכנעת, והוא בשלו: "אני לא מתחבר, הם לא מעניינים אותי".

הרב חיים זאידהרב חיים זאיד

 

שלום הבית התחזק. הויכוחים פסקו לחלוטין

לא רק שבעלי רוצה עכשיו לשמוע הרצאות", סיפרה האשה בהתלהבות, "הוא מוכן ללכת לכל הרצאה של כל אחד מהרבנים כאן, בכל פעם שתהיה ואיפה שתהיה - עד כדי כך השינוי משמעותי".

"ללכת לכל הרצאה זה רעיון נהדר", חייך הרב, אך הוסיף וסיפר שיש פתרון פשוט יותר עבורם מאשר לנסוע ברחבי הארץ להרצאות. הוא סיפר להם על ממיר צופיה ואז נפרד מהם לשלום.

אלא שהסיפור לא מסתיים כאן.

לאחר כשבוע קיבל הרב טלפון נרגש מהזוג. לא זאת בלבד שהם לא מפסיקים לצפות בהרצאות יחד, שלום הבית פורח, והויכוחים פסקו - הבעל החליט מיוזמתו לשלם עבור כל המשפחה המורחבת על החיבור לממיר הכשר של "צופיה" מבית הידברות בתור מתנה.

"הכל בזכות שבת אחת, נופש אחד מלא אחדות ושמחה של הידברות". מסכם הרב זאיד. "לראות כזה שינוי גדול אצל בן אדם ובעקבות כך לשמוע על שיפור עצום בשלום הבית שלו - זה לא דבר של מה בכך. לשמוע יהודי שאומר: "השבת שינתה לי את כל ההסתכלות על רבנים, ומעכשיו אני רוצה לרוץ לשיעורי תורה והרצאות, זה מדהים".

 

הרב זאיד ישתתף בנופש שבת שובה במלון לביא. בתכנית: הרצאות מרתקות בנושאי שלום בית, זוגיות, חינוך ילדים, אמונה ועוד. עוד במלון: בריכה, חדר כושר וסעודות עשירות בכשרות מהודרת. שישי-שבת ה'-ו' תשרי 30.09-01.10. התקשרו 073-222-1270 או לחצו כאן

תגיות:נופשהרב חיים זאיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה