חדשות בעולם

מפחיד: טיל רוסי התפוצץ סמוך לאמבולנס יהודי

האוטובוס ניזוק בצידו הימני ושמשותיו נופצו ונסדקו. שני אנשי צוות שישנו באמבולנס בזמן התפוצצות הטיל לקו בחרדה

  • ז' תשרי התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

טיל רוסי התפוצץ בסוף השבוע בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר דנייפרו שבמרכז אוקראינה. סמוך מאוד למקום התפוצצותו של הטיל חנה אוטובוס-אמבולנס לחילוץ יהודים של הפדרציה היהודית באוקראינה.

האוטובוס-אמבולנס שנפגע ניזוק בצידו הימני ובחזית , ושמשותיו נופצו ונסדקו. בזמן ההתפוצצות ישנו באוטובוס-אמבולנס שני אנשי צוות שניצלו בנס, אך הם לקו בחרדה ונזקקו לעזרה ראשונה במקום.

נזק רב נגרם למכוניות ולרכוש נוספים באזור פגיעת הטיל הרוסי.

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות" מסר: "רק בנס לא היו נפגעים בגוף באירוע הזה, ואנחנו חוששים מפני הבאות. המלחמה הולכת ומסלימה והפאניקה גוברת וכך גם זרם הפניות לחילוצים אלינו. מתחילת המלחמה חילצנו כ-40 אלף יהודים באמצעים שונים - כולל ברכבות ששכרנו במיוחד. הפגיעה באוטובוס-אמבולנס תפריע לחילוצים, עד שנתקן את הנזק, אבל אנחנו ממשיכים בפעילות יחד עם רבני הערים ושלוחי חב"ד. כל עוד יש כאן יהודים שזקוקים לנו – אנחנו כאן לצידם".

האוטובוס-אמבולנס שנפגע הוא חלק מצי של 6 אוטובוסים-אמבולנסים, כל אחד מהם בן 2 קומות. את רכבי החילוץ וההצלה מפעילה פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה. הרכבים נרכשו בתחילת המלחמה, מצוידים במיטות שנועדו לחולים וקשישים, ומשמשים לנסיעות חילוץ ארוכות מהערים במזרח המדינה, על בסיס יום יומי. המחולצים מועברים אל מחנה הפליטים הענקי שהקימה הפדרציה היהודית בהונגריה, או לשדות התעופה בורשה שבפולין ובקישינב שבמולדובה ומשם הם מוטסים ארצה.

תגיות:אמבולנסמלחמת רוסיה אוקראינהדנייפרו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה