חדשות בארץ

התפוצצו המגעים בין ישראל ללבנון? דרמטי: לפיד דחה את הערות לבנון

גורם מדיני בכיר מדווח כי ראש הממשלה הורה לצוות המו"מ לדחות את ההערות של לבנון. העסקה, כזכור, זכתה לביקורת נוקבת מהאופוזיציה

  • י"א תשרי התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

פיצוץ במגעים: ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל את ההערות של לבנון על ההסכם הימי, והורה לצוות המו"מ לדחותם.

גורם מדיני בכיר המעורב במגעים מסר: "מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם. ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם".

"ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב", הוסיף הגורם. "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו – המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

היום (חמישי) בשעה 16:30 היה  אמור להתכנס הקבינט המדיני-בטחוני על מנת לדון בהסכם. על פי ההסכם שעורר סערה בישראל, לבנון תקבל 100% מהשטח הימי השנוי במחלוקת בין שתי המדינות, ותשלוט על השטח עד קו 23 ללבנון, כלומר, כל "משולש המריבה" הימי ייוותר בידי לבנון, כולל חלק נוסף הכולל חלק משדה הגז קאנא.

באופוזיציה, כזכור, תקפו בחריפות את ההסכם. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו טען כי "לפיד נכנע באופן מביש לאיומים של נסראללה. הוא נותן לחיזבאללה שטח ריבוני של מדינת ישראל עם מאגר גז ענק ששייך לאזרחי ישראל. הוא עושה את זה ללא דיון בכנסת ובלי משאל עם. ללפיד אין מנדט למסור למדינת אויב שטחים ריבוניים ונכסים ריבוניים ששייכים לכולנו. אם המחטף הלא חוקי הזה יעבור, הוא לא יחייב אותנו".

תגיות:לבנוןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה