חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: בנט יסיים בקרוב את תפקידו. 4 פלסטינים נהרגו ביו"ש

כוננות שיא סביב אסדת "כריש", באיראן טוענים כי הצעירה מתה במהלך המעצר כתוצאה מאי ספיקת איברים. קבלו את סיכום חדשות השבת

  • י"ג תשרי התשפ"ג
אא

* ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יודיע אחרי הבחירות על פרישה מתפקידו, לאחר שקיבל חוות דעת משפטית, לפיה ראש ממשלה חייב להיות חבר כנסת, גם אם מדובר בראש ממשלה חליפי. איילת שקד, שירשה את מקומו כיו"ר 'ימינה', דורשת כעת כי במידה והוא יעזוב את תפקידו לפני הקמת הממשלה החדשה, סמכויות הווטו יועברו אליה, על מנת לא להשאיר את השליטה בידי השמאל.

* כוננות שיא סביב אסדת "כריש": לנוכח המאבק העיקש על הסכם הגבול הימי עם לבנון, בצה"ל שומרים על כוננות גבוהה - כשברקע האיומים של נסראללה והאפשרות שינסה לעשות פרובוקציה של הרגע האחרון. בינתיים, בישראל מבהירים כי הפקת הגז תתקיים בכל מחיר ובמערכת הביטחון הדגישו בפני השרים שיש חלון הזדמנויות שאסור לפספס. גורם מדיני בכיר: "נקלענו למצב רגיש ומסוכן מאוד בצפון".

* איראן: לטענת השלטון האיראני, מבדיקה של חוקר מקרי מוות מקומי, התגלה כי מהסה אמיני, האיראנית שמותה עורר גל מהומות בכל רחבי המדינה, מתה במהלך המעצר כתוצאה מאי ספיקת איברים שנגרמה מהיפוקסיה מוחית. הדבר נוגד את את הטענה הרווחת, שלפיה המוות שנגרם ממכות שקיבלה הצעירה בראשה ובגפיים.

* הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את לפיד, גנץ ובנט לקבל החלטות ביטחוניות במקרה של הסלמה בצפון

* ארבעה פלשתינים נהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל ביו"ש במהלך סוף השבוע - שניים בפשיטה בג'נין, אחד ברמאללה ואחד נוסף בקלקיליה. באירוע הבוקר, כוחות צה"ל פשטו על מחנה הפליטים ג'נין וכיתרו את ביתו של מבוקש פלשתיני, פעיל ג'יהאד אסלאמי, ששמו סלאח אבו זינה. במהלך הפעילות נהרגו שני מחבלים פלשתינים ועוד 10 נפצעו - שניים מהם במצב קשה. המחבלים הפלשתינים השליכו מטעני נפץ אל עבר כוחות צה"ל. ביציאה מהמעצר אחד החיילים גילה שנפצע מרסיס ברגלו. מצבו מוגדר קל מאוד, והוא המשיך את הפעילות כרגיל. 

תגיות:איראןנפתלי בנטחדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה