חדשות בעולם

אוסטרליה חזרה בה מהכרתה בירושלים כבירת ישראל

שרת החוץ האוסטרלית הודיעה כי מדינתה חוזרת בה מההכרה בירושלים המערבית כבירת ישראל, וכי היא תומכת בעם הפלסטיני ומחוייבת לפתרון שתי המדינות

  • כ"ג תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שרת החוץ האוסטרלית פני וונג הודיעה הלילה (שלישי) כי מדינתה חוזרת בה מההכרה בירושלים המערבית כבירת ישראל. זאת בניגוד להחלטת הממשלה האוסטרלית הקודמת בשנת 2018.

השרה הודיעה כי שגרירות אוסטרליה תישאר בתל אביב, וציינה כי ארצה תומכת בפתרון שתי המדינות. "אוסטרליה תמיד תהיה ידידה חזקה של מדינת ישראל, אבל אנחנו גם תומכים בעם הפלסטיני ומחוייבים לפתרון שתי המדינות שבו מדינת ישראל תתקיים בעתיד לצד מדינה פלסטינית, בשלום ובביטחון ובגבולות הבינלאומיים המוכרים. לא נתמוך בצעדים שיערערו על הפתרון הזה".

עוד הוסיפה וונג כי יש לפתור את מעמדה של העיר באמצעות משא ומתן לשלום בין הצדדים. "אוסטרליה תבצע מאמצים בינלאומיים - בחתירה אחראית להתקדמות לקראת פתרון שתי מדינות צודק ומתמשך", אמרה.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "לאור הדרך שבה התקבלה ההחלטה באוסטרליה, כתגובה חפוזה לידיעה שגויה בתקשורת, לא נותר לנו אלא לקוות שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות. ירושלים היא בירת ישראל הנצחית המאוחדת ודבר לא ישנה זאת לעולם".

משרד החוץ הודיע בתגובה כי הוא יזמן במהלך היום את השגריר האוסטרלי בישראל לשיחת הבהרה. "ישראל מביעה את אכזבתה העמוקה לנוכח החלטת ממשלת אוסטרליה הנובעת משיקולים פוליטיים קצרי ראות. ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה ותמשיך להיות בירת ישראל הנצחית והמאוחדת ללא קשר להחלטה זו או אחרת".

כזכור, בשנת 2018 הכריז ראש ממשלת אוסטרליה דאז סקוט מוריסון כי "אוסטרליה הכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, בהיותה מקום מושבה של הכנסת ורבים ממוסדות ממשלת ישראל". אולם, אתמול נמחקה הכרזה זו מאתר האינטרנט של משרד החוץ האוסטרלי.

תגיות:אוסטרליהישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה