הרבנית חגית שירה

בכל בוקר את זוכה ל-86,400 שניות של חיים. מה שלא תנצלי - ילך לאיבוד

בין המשימות הגדולות והחשובות יש הרבה חללים, שעות, דקות, רגעים... אל תאבדי אותם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנהל מפעל כינס את עובדיו. הוא העמיד חבית ענקית והעמיס בה סלעים גדולים. כשהחבית התמלאה, שאל המנהל: מה דעתכם, החבית מלאה? ענו העובדים: החבית מלאה!

הביא המנהל דלי אבנים קטנות, ושפך אותן אל תוך החבית. והנה פלא, היה מקום! האבנים מצאו לעצמן מקום בין הסלעים הגדולים. נו... שאל המנהל - החבית מלאה? כן, ודאי, ענו העובדים. הביא המנהל דלי מלא באבני חצץ קטנטנות, ושפך גם אותן לתוך החבית, ושוב פלא, האבנים הקטנטנות מצאו להן מקום בין הסלעים והאבנים... שוב שאל המנהל: החבית מלאה? כמובן, ענו העובדים... הביא המנהל דלי חול זהוב, ורוקן גם אותו לתוך החבית. גם לחול היה מקום בשפע בין הסלעים, האבנים ואבני החצץ...

נו, שאל שוב המנהל, עכשיו החבית מלאה? עובדי המפעל ענו כולם במקהלה: עכשיו ללא ספק החבית מלאה!

לתדהמתם הביא המנהל צינור מים. הוא החל למלא את החבית במים, וכן, היה מקום בשפע, המים לא זלגו החוצה, הם מצאו להם מקום בתוך החבית הגדולה.

אתם מבינים? אמר המנהל לעובדיו ההמומים, החבית לא הייתה מלאה עד הסוף כשהיו בה סלעים, וגם אחרי שהכנסנו לתוכה אבנים, אבני חצץ וחול - היה בה עוד מקום למים!

אנחנו טועים לחשוב שחבית מלאה היא רק כזו שהעמסנו בה סלעים... וככה זה גם בחיים. יום הוא כמו חבית, בין המשימות הגדולות והחשובות יש הרבה חללים, שעות, דקות, רגעים... אל תאבדו אותם.

"אין לי זמן", אני שומעת מנשים... וזה לא נכון! יש לך זמן, והוא מסתתר בין המשימות, המטרות, הריצות, העבודה. יש לך זמן, והרבה! יש לך בלי סוף דקות ורגעים שלא מנוצלים כראוי. זכרי, כל דקה היא יהלום, כל רגע הוא אוצר – מקדי אליו את תשומת לבך.

תארי לעצמך שיש בנק מיוחד המזכה אותך בכל בוקר בשמונים ושישה אלף וארבע מאות שקלים. בכסף תוכלי להשתמש רק היום, את היתרה לא תוכלי להעביר למחר. מה שלא תמשכי - יימחק לך. אני בטוחה שהיית מושכת כל שקל, מנצלת אותו ולא נותנת לו להיאבד.

אחותי, בכל בוקר את זוכה לשמונים ושש ואלף וארבע מאות שניות של חיים. מה שלא תנצלי - ילך לאיבוד! השעון מתקתק, נצלי את הזמן, מלאי אותו באוצרות, בזכויות, במעשים טובים. זמן שווה יותר מכסף, אל תתני ליצר לאבד לך אותו בשטויות, בסדרות, ברשתות חברתיות, בווטסאפ, ב"דיכי" או בבטלה – קומי עכשיו, נצלי כל רגע ומלאי אותו בעשייה ברוכה.

בראשית כבר כאן, ולפניך שגרה ארוכה בע"ה. כל יום בלוח השנה הוא מיוחד, הוא מתנה. מצאי לך עצות, טיפים וחיזוקים בלוח השנה, לוח לבך, ואם עדיין לא הזמנת לך אחד – עשי זאת כעת.

תגיות:הרבנית חגית שירהחבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה