חדשות בריאות

מפחדים מהפחד: מהי פוביה דנטלית, ואיך אפשר להתגבר עליה?

מכירים אנשים שיעשו הכל כדי להימנע מטיפול אצל רופא שיניים, אפילו אם הם חווים כאב חזק? יתכן שהם סובלים מפוביה דנטלית. יש לכך סיבה, וחשוב מכל – יש לכך פתרון

(בעיגול: פרופסור עדי לוריאן)(בעיגול: פרופסור עדי לוריאן)
אא

אנשים שסובלים רבות מכאבי שיניים מוצאים את עצמם מבקרים במרפאות לעיתים קרובות, ונאלצים לעבור מספר רב של טיפולים שכרוכים לא פעם בכאבים לא פשוטים. לא מדובר בבדיקה חצי שנתית שגרתית אלא בביקור חוזר ונשנה במרפאות על בסיס שבועי.

טיפול שיניים מתקשר אצל רובנו לכאב ופחד, אם בשל טראומה מטיפול שהיה בעבר, ואם בגלל סיפורים מפחידים ששמענו מאחרים. כך או כך - מסתבר שמה שמרתיע אנשים שזקוקים לסדרת טיפולי שיניים, הוא מספר הטיפולים הרב, וכמובן הכאב הכרוך בהם. חלק ניכר מהאנשים סובל מפוביה אמיתית הנקראת "פוביה דנטלית" – פחד אמיתי מכל הקשור ברפואת שיניים. הם יוןדעים שלפניהם טיפולים רבים, ובכל זאת דוחים את ההגעה למרפאה ומחריפים את הבעיה ואת הסיכוי להגדלת מספר הטיפולים. האם יש לכך פתרון?

הפחד מהכאב רק מגדיל את מספר הטיפולים

"פוביה דנטלית זו תופעה ידועה", אומר פרופסור עדי לוריאן, מומחה בכירורגיית פה ולסת, במרכז הרפואי לוריאן מדיקל. "לא מעט אנשים סובלים מכך. בדיוק עבורם קיים הטיפול בהרדמה כללית, אותם אנשים שצריכים לעבור מספר גדול של ניתוחים כירורגיים, ורוצים לחסוך את מספר ה'ישיבות' על הכיסא, וגם אנשים שמפחדים פחד של ממש מכל טיפולי השיניים – הם האנשים שיעריכו יותר מכל את האפשרות הבטוחה של טיפולי שיניים בהרדמה".

פרופסור עדי לוריאןפרופסור עדי לוריאן

איכות חיים משתפרת ללא היכר

מאחר שכאבי שיניים יכולים להעיק מאוד, וממש למנוע את האדם מתפקוד בשגרת חייו - אפשר לראות את טיפולי השיניים בהרדמה כבשורה של ממש. כבר כתב הרמב"ם: "ישים על ליבו שיהא גופו שלם חזק, כדי שתהיה נפשו ישרה לדעת את ה'". אין ספק ששיניים בריאות וחזקות הן חלק בלתי נפרד משלמות הגוף והנפש. מטופלים שעברו טיפול בהרדמה מלאה מעידים על כך שהפחד שלהם מרפואת שיניים חלף לחלוטין, זאת נוסף לשיפור עצום באיכות החיים. עם שיניים בריאות וללא כאבים חזרו המטופלים לשגרת חיים רגילה עליה הם מודים להשם יתברך יום יום.

תגיות:טיפול שינייםחדשות בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה