חדשות בארץ

ד"ר מרדכי קידר: "גוב האריות - צעירים שיכורי כוח. שכם – אגוז קשה לפיצוח"

ד"ר מרדכי קידר הסביר את מאפייניהם של המחבלים החברים בארגון הטרור "גוב האריות" משכם, ותיאר את החמולות המקומיות בשכם

  • א' חשון התשפ"ג
(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן מאוניברסיטת בר אילן, העניק אמש (שלישי) ראיון לערוץ 14, בו התייחס לארגון הטרור "גוב האריות" שפרץ לאחרונה משכם וביצע שורת פיגועי ירי נגד לוחמי צה"ל. מחבלי הארגון ביצעו, בין היתר, את פיגוע הירי בו נהרג חייל צה"ל עידו ברוך הי"ד.

קידר הגדיר את פעילי הארגון כ"חבר'ה צעירים שלא חוו על בשרם את האינתיפאדה השנייה, שבה הם היו ילדים. עכשיו כשהם גדלו, ההורמונים בוערים בהם ונשק מסתובב שם בצורה חופשית. את ההיתקלויות הראשונות שלהם הם כבר עשו לפני כמה שנים נגד כוחות של הרשות הפלסטינית בקסבה של שכם. מדינת ישראל העלימה עין ואמרה לעצמה שהרשות תטפל בהם כי אבו מאזן רוצה לשרוד אז הוא יחסל אותם עבורנו. החבר'ה הללו שיכורי כוח, והציבור די אוהב אותם כי הם נגד הרשות בעיקר".

המזרחן התייחס לעיר שכם, והסביר כי תושביה חשים תחושת כוח חזקה מאוד, אותה הם שואבים גם מסוג האוכלוסייה שבה וגם מהטופוגרפיה שלה: "שכם מצויה בין שני הרים גבוהים, הר גריזים והר עיבל. כוחות ביטחון שרוצים להיכנס לעיר נאלצים לעבור בין צירי ההרים, שם קל מאד לטווח אותם.

"שכם תמיד הייתה אגוז קשה לפיצוח לכל מי שניסה לשלוט בשטח", הסביר קידר ותקף: "אילו היה שכל במדינת ישראל, מזמן היו מחילים על ערי יהודה ושומרון הערביות את תוכנית האמירויות. זאת אומרת, להעביר את הסמכות מהרשות הלא-לגיטימית, שאף אחד לא חפץ בה, אל המשפחות המקומיות".

"יש בשכם סדר וארגון, ויש בה חמולות. ואם אותן חמולות היו מקבלות את הכוח והשליטה, שכם הייתה הופכת לאמירות קטנה בשליטתן והיה אפשר לעשות איתה עסקים תחת השלטון של ראשי החמולות. אותו דבר בחברון ובעוד מקומות", פירט קידר.

לדבריו, הרשות הפלסטינית נתפסת כגוף שישראל הקימה, ועל כן התושבים לא נותנים לה לגיטימציה. "אבו מאזן בעצמו לא יוצא מהמוקאטעה לבקר בשום מקום, רק בחו"ל. ולמה? כי הם יהרגו אותו", הדגיש קידר. "אבו מאזן לא מנהל כלום".

תגיות:ד"ר מרדכי קידרגוב האריותשכםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה