חדשות בעולם

שנתיים להסכמי אברהם | הרצוג: "אזרחים חפים מפשע באוקראינה נהרגים מנשק איראני"

הנשיא השתתף באירוע לציון שנתיים להסכמי אברהם, ותיאר את חזונו למזרח תיכון מתחדש: "אנחנו לא רחוקים מהסכם מזרח תיכוני בהרבה נושאים"

  • א' חשון התשפ"ג
(צילום אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום אריה לייב אברמס / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הנמצא בביקור מדיני בארצות הברית, השתתף אמש (שלישי) באירוע לציון שנתיים להסכמי אברהם של מכון המחקר The Atlantic Council. במהלך האירוע הציג הרצוג מידע מודיעיני, על פיו רוסיה עושה שימוש בכטב"מים איראנים על אדמת אוקראינה.

"אזרחים חפים מפשע באוקראינה נהרגים מנשק איראני", האשים הרצוג. "איראן הכחישה בתוקף שסיפקה כטב"מים למלחמה נגד אוקראינה. אבל איראן ממשיכה לספק את הכטב"מים הללו והם תוקפים בכל רחבי אוקראינה. כטב"מים מיוחדים שנועדו לייצר הרס בהיקפים גדולים.

הנשיא סיפר על חזונו למזרח תיכון מתחדש עם הסכם שלום: ״אולי ייקח עוד דור שלם להגיע להסכם מזרח תיכוני, אבל אנחנו לא רחוקים מזה בהרבה נושאים. קחו לדוגמא את נושא האקלים. לדעתי, אם תסתכלו קצת קדימה, המרחב יספק בעתיד אנרגיה לאירופה, אפריקה ואסיה. לזה אני קורא המזרח התיכון המתחדש.

"כיום ישנו הסכם בין ישראל ליוון על מחברי אנרגיה, שיספקו יום אחד חשמל מאנרגיה סולארית מהאזור שלנו לאירופה. אז ניתן לחזות רעיונות עצומים, רעיונות גדולים, והמנהיגים באזור מאוד מתעניינים, והם מחפשים בישראל פתרונות טכנולוגיים", פירט הרצוג.

הנשיא התייחס להסכמי אברהם, שבימים אלו מצוינות שנתיים לחתימתם: "שינוי הפרדיגמה בהסכמי אברהם הוביל גם לשינוי פרדיגמה פסיכולוגית: יותר ויותר ישראלים ושכנים ערבים ברחבי האזור מדברים אחד עם השני. כמובן בעיניי, הדיאלוג בין המוסלמי ליהודי, לא משנה היכן הוא מתקיים, הוא תמיד מבורך וחשוב. ואני רואה זאת בעצמי. ראיתי זאת במו עיניי במהלך ביקורי הממלכתי באיחוד האמירויות כאשר נוגנה 'התקווה' בארמון המלוכה. בכוונתי לבקר גם בבחריין לקראת סוף השנה. הפרויקטים והרעיונות המשותפים שנבעו מתוך אותן בריתות הם מדהימים".

תגיות:איראןאוקראינההסכמי אברהםיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה