חדשות בארץ

הרצוג לביידן: "המשטר האיראני מרסק עשרות אלפי אזרחים איראניים"

נשיא המדינה נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב. השניים שוחחו על הסכם הגז עם לבנון, על כך שאיראן שולחת כטב"מים לאוקראינה, ועל המאבק באנטישמיות

  • א' חשון התשפ"ג
(צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (רביעי) בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הרצוג הציג בפני ביידן את המידע המודיעיני של ישראל אודות שימוש בכטב"מים איראניים באוקראינה.

ביידן התייחס לחתימת ההסכם השנוי במחלוקת עם לבנון. "מחר ישראל ולבנון יחתמו על הסכם הקבע שמגדיר את הגבול הימי ביניהן. זו פריצת דרך היסטורית שנדרש אומץ רב כדי להגיע אליה. ההסכם הזה יאפשר לשתי המדינות הפעלה של שדות גז, ובכך יעניק להן תקווה חדשה והזדמנויות כלכליות", אמר.

"אנחנו הולכים לדון במחויבות האיתנה, שציינתי 5,000 פעמים בקריירה שלי; המחויבות של ארה"ב לישראל, המובססת על העקרונות, האידיאלים והערכים שלנו. אלה אותם ערכים. אמרתי לא פעם, אם ישראל לא הייתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה. אני זוכר שכשהייתי נער, אבא שלי דיבר על איך היינו צריכים לעשות הרבה יותר. למה לא הפצצנו את פסי הרכבת במלחמת העולם השנייה? מדובר בדאגה עמוקה ומשותפת. ולכן יש לנו ערכים ואינטרסים משותפים, ואני מקווה שנספיק לדון בהם היום, ואני חושב שהאינטרסים שלנו חופפים ברחבי העולם ובאזור. תודה שאתה כאן", הוסיף ביידן.

הרצוג הגדיר את ביידן כ"חבר אמיתי של ישראל", ואמר כי "ארה"ב היא בת ברית היסטורית ואני גאה מאוד להגיע כראש מדינת ישראל להביע את החברות והקשר הבלתי מתפשר בין המדינות שלנו".

הרצוג תקף את המשטר האיראני: "המשטר האיראני מרסק עשרות אלפי אזרחים איראניים, גברים, צעירים, נשים שמוחות וסך הכול מבקשות זכויות. זאת דוגמה לדרך שבה איראן פועלת. חיסול אזרחיה שלה, התקדמות בפרויקט הנשק הגרעיני וסיפוק נשק קטלני שהורג אזרחים חפים מפשע באוקראינה".

הנשיא הישראלי התייחס לבחירות בישראל ובארה"ב: "אתה יודע שיש בחירות בישראל בשבוע הבא, וגם לכם יש בחירות אמצע. זה אמנם ברור אבל הביקור הזה מדגיש זאת - החברות והקשר החזק עומד מעל לכל מחלוקת ולכל מפלגה. ואני מקווה שנוכל להמשיך ולפעול לטובת מדינת ישראל, ארה"ב והעולם כולו".

הרצוג סיכם את הפגישה באמרו: "הביקור שלי בא לבטא את העובדה שהיחסים בין ישראל לארה"ב חזקים ומשמעותיים. שוחחנו על מגוון נושאים ובהם האיום האיראני, מה שקורה בין הפעולה האיראנית נגד האזרחים בישראל ובכל האזור. התנועה שלה לאופציה גרעינית ופעולתה נגד אזרחים באוקראינה. דיברנו על שיפור שיתוף הפעולה באזור ועל הדיאלוג עם הפלסטינים. דנו באקלים ובפעולות משותפות. דיברנו גם על המאבק באנטישמיות".

תגיות:יצחק הרצוגג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה