חדשות בארץ

פיגוע בקריית ארבע: בן 50 נרצח, פצוע נוסף במצב קשה

יהודי כבן 50 נרצח בפיגוע ירי סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. מצבו של אחד הפצועים בפיגוע קשה. המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:58)

יהודי כבן 50 נרצח הערב (מוצאי שבת) בפיגוע ירי סמוך לשכונת גבעת האבות שבקריית ארבע. גבר כבן 50 נפצע באורח קשה. שני בני אדם, בגילאים 48 ו-19, נפצעו באורח קל. פלסטיני שאינו מעורב בפיגוע נפצע אף הוא באורח קל, ופונה על ידי הסהר האדום.

מפרטים ראשוניים של חקירת הפיגוע עולה כי המחבל פתח באש לעבר שני הולכי רגל, אב ובנו. האב נפצע באורח אנוש, ונפטר בבית החולים מפצעיו. הבן נפצע באורח קל. עם הגעת כוחות ביטחון והצלה לזירה, ירה המחבל לעברם. איש ביטחון ביישוב דרס אותו ברכבו, ולוחם צה"ל ירה בו וחיסל אותו.

אחד הפצועים בפיגוע הינו חובש שהוקפץ לזירה. עמיתו, חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור, סיפר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צועק 'נפצעתי, ירי עליי'. תפסנו מחסה, ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים, ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים כשמצבו של החובש קשה ויציב והפצוע השני שהיה ברכב במצב אנוש".

אל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם פונו שלושה פצועים מהפיגוע, בהם הפצוע האנוש. הצוות הרפואי, שנאבק על חייו, נאלץ לקבוע את מותו. הפצוע הקשה פונה אל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי הוא "מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב, ולאחר הערכה ראשונית מועבר לחדר ניתוח".

בעקבות הפיגוע, קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ רונן בר. מלשכתו נמסר כי "שר הביטחון התעדכן על המשך הפעילות בגזרה, והדגיש כי יש לגבש צעדים מבצעיים בהתאם למצב. בסיום הערכת המצב מסר שר הביטחון גנץ, כי צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידיהם על כל מי שהיה מעורב בפיגוע. עוד מסר שר הביטחון, כי הוא מתפלל ומאחל רפואה שלמה לפצועים".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "מתפלל עם כל אזרחי ישראל לשלום הפצועים בפיגוע בקריית ארבע. מחזק את כוחות הביטחון שנטרלו את המחבל וממשיכים בפעילות מבצעית בזירה. הערב יתוגברו הכוחות בגיזרה. הטרור לא ינצח אותנו, נפעל ביד קשה נגד המפגעים ושולחיהם".

ראש האופוזיציה, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הגיב: "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע בקריית ארבע, ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. רק יד קשה מנצחת את הטרור".

תגיות:קריית ארבעפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה