חדשות בארץ

תחקיר צה"ל קובע: "הפיגוע התרחש ב-2 שלבים"

קצין הביטחון של היישוב היהודי בחברון מתאר כיצד התרחש הפיגוע: "30 מטר מהמכולת ראיתי את המחבל. הוא הסתובב והחל לירות. את מירב הפגיעות ספג המנוע. אני נפגעתי מרסיסים"

  • ה' חשון התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

קצין הביטחון של היישוב היהודי בחברון, יוני בלייכברד, הגיע לנטרל את המחבל בפיגוע הירי שהתרחש אמש (מוצ"ש) בסמוך לקריית ארבע, ונפצע מהירי באורח קל.

בשיחה לכאן רשת ב' שחזר בלייכברד את שאירע: "30 מטרים מהמכולת ראיתי את המחבל, הוא הסתובב והחל לירות. את מירב הפגיעות ספג המנוע. הרגשתי שאני נפגע ודיווחתי בקשר למח"ט. יצאתי וניהלנו קרב יריות".

הרבש"ץ הגיע עם מכוניתו ודרס בעוצמה את המחבל. במקביל, קצין מגולני שהיה בחופשה, הגיע עם בלייכברד וחיסל את המחבל בצרור יריות. בלייכברד תיאר: "הוא (הקצין) עלה לרכב שלי, אמר לי איפה האירוע ונסענו יחד. הוא פרק כשהוא יחף ועל האזרחי והסתער על המחבל. היה מעט בלבול כשדווח שאין אירוע ירי בגבעת האבות. לא ידעתי למה אנחנו נכנסים, אחרת הייתי מתמגן".

בפיגוע הירי נרצח רונן חנניה הי"ד, שהגיע עם בנו היחיד דניאל לקניות בחנות מכולת של פלסטיני. המחבל חנה ליד המכולת, וירה מתוך הרכב עם רובה M16 מהמושב האחורי, לעבר האב ובנו שישבו ברכב. דניאל ברח למכולת ומשם דיווח על הפיגוע.

לאחר שירה צרור לעבר רונן ובנו דניאל, הניע המחבל את הרכב, יצא מהמקום, חנה בכפר הפלסטיני אחרי החסם וחזר רגלית למקום כעבור 8 דקות. אנשי ביטחון וחובש הצלה ללא גבולות עופר אוחנה הגיע לרכב לטפל בפצועים, ואז המחבל פתח לעברם באש ופצע אותם. בשלב השני של הפיגוע נפצע אוחנה באורח קשה מירי בבטנו ובידו. משפחתו מבקשת להעתיר לרפואתו השלמה: עופר בן טובה.

דניאל, שנפצע קל בפיגוע, ביקש מהציבור לבוא להלוויית אביו. האב, היה אמור לחגוג 50 השבוע. הוא הותיר אחריו אמא, אח גדול ושלושה אחים קטנים. הוא עבר להתגורר בקריית ארבע לפני כמה שנים עם אשתו ובנו היחיד.

הלוויתו של רונן הי"ד תתקיים היום בשעה 16:00 בהר המנוחות בירושלים. בנו ביקש מעם ישראל לכבד את אביו ולהגיע ללוותו בדרכו האחרונה.

בנו של רונן חנניה הי"ד קורא להגיע להלוויית אביו. צפו:

 

תגיות:פיגוע יריקרית ארבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה