חדשות בריאות

יותר גרוע ממכסה הפח - מהו הפריט הכי מזוהם במטבח? תתפלאו

קרש חיתוך? מגבות מטבח? מכסה פח אשפה? לא! מסתבר שהפריט הכי מזוהם במטבח היא דווקא קופסת התבלינים שלכם

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

זה ידוע שאנשים יכולים להפיץ במטבח חיידקים – דרך הדלפק, קרשי חיתוך, מכשירי חשמל ואפילו מהמזון עצמו, אבל מחקר חדש מצא שדווקא הכלים בהם אנחנו מחזיקים את התבלינים שלנו – הם האיום האמיתי במטבח.

צוות המחקר טוען שהמיכלים האלה מהווים סיכון גדול יותר לזיהום צולב חיידקי כאשר אנשים מבשלים. המדענים מצאו שכמעט מחצית ממיכלי האחסון שנבדקו בניסוי היו מזוהמים בפתוגן בזמן שהמשתתפים בישלו את אותה ארוחה במטבחים בגדלים שונים. כמות החיידקים שהמשתתפים הפיצו על מיכלי התבלינים הייתה גבוהה מזו שנמצאה על קרש חיתוך ומכסי פחי אשפה במהלך המחקר.על פי כתבה שפורסמה בוואלה, דונלד שפנר, פרופסור במחלקה למדעי המזון בבית הספר למדעי הסביבה והביולוגיה רוטגרס, מסביר כי זיהום צולב הוא התהליך שבו עוברים חיידקים מחומר אחד למשנהו - בדרך כלל עם השפעות מזיקות. "בנוסף למשטחים ברורים יותר כמו קרשי חיתוך, מכסי פח אשפה וידיות למקרר, הנה עוד משהו שצריך לשים לב כשמנסים לשמור על ניקיון במטבח. המחקר שלנו מראה שכל מיכל תבלינים שאתה נוגע בו כשאתה מכין בשר נא עלול להידבק", אמר שפנר.

"הופתענו כי לא ראינו עדויות לזיהום מיכלי תבלינים לפני כן", מסכם שפנר, "רוב המחקרים על זיהום צולב של משטחי מטבח עקב טיפול במוצרי בשר נא או עופות התמקדו בקרש חיתוך למטבח או בידיות של ברזים והזניחו משטחים כמו מיכלי תבלינים, מכסי פחי אשפה וכלי מטבח אחרים. זה הופך את המחקר הזה ומחקרים דומים של חברי קבוצה זו למקיפים יותר ממחקרים קודמים".

עם זאת, אל דאגה - יש פתרון. הצוות אומר כי נהלי טיפול נאותים במזון, הקפדה על זמני בישול, שטיפת ידיים כל הזמן וחיטוי משטחי המטבח והכלים יכולים לעצור את התפשטות החיידקים ממזון לא מבושל.

תגיות:בריאותמטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה