חדשות בארץ

כישלון השמאל: מי האשם העיקרי? חילופי האשמות קשים בגוש השמאל

חילופי האשמות קשים בין יש עתיד, מרצ והעבודה על השאלה – מי האשם העיקרי בכישלון המהדהד של גוש השמאל, שהיה בשלטון ואיבד אותו במהירות

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

חילופי האשמות בגוש השמאל: יו"ר מרצ לשעבר יוסי ביילין אמר אמש (מוצאי שבת) כי לדעתו על יו"ר העבודה מרב מיכאלי להתפטר. "אני בטוח שמרב מיכאלי תתפטר", אמר בראיון לחדשות 12. "ההפסד היה טכני בעיקר. השאלה היא מה עושים כדי שזה לא יחזור על עצמו - צריך חבירה בין מרצ לעבודה".

ח"כ אמילי מואטי ממפלגת העבודה טענה כי בכישלון הזה לא רק מיכאלי אשמה. "אני חושבת שזו גם טעות להתייחס למרב כאשמה היחידה בסיפור הזה - כולנו אשמים וכולנו אחראים", אמרה. "אני קיבלתי מנדט מהציבור - יכולתי להפוך שולחנות ולהשמיע קול חזק יותר, יכולתי לאיים ולא עשיתי את זה. יכול להיות שהייתי צריכה לעשות את זה. הרגשתי קצת לא בנוח להיות קול בודד בסיפור הזה ואני באמת מכה על חטא, מתחרטת ומצטערת. מגיע לציבור שבחר בי לדעת שאני מאוד מתייסרת".

מנגד הדגישה מואטי כי היא לא קוראת למיכאלי להתפטר, ותקפה את "תרבות עריפת הראשים" שהיתה במפלגת העבודה. "אני מבטיחה לך שמיכאלי באמת האמינה במה שעשתה, האמינה שמרצ תעבור. אני חושבת שגם היא מתייסרת", הדגישה.

ח"כ רם בן ברק מיש עתיד האשים את מיכאלי בכישלון הגוש כולו. "אין ספק שהפסדנו בגלל שהיינו פחות מאורגנים. הייתה כאן התנהלות לא אחראית של מפלגת העבודה והעומדת בראשה", זעם. "הציעו להם הסכם נדיב, שהיה פוגע בחברי יש עתיד והיא חשבה שאין עליה. תמכרו את האג'נדה שלכם, מפלגה אחת לא יכולה לעבוד בשביל אחרת".

ח"כ יאיר גולן ממרצ בחר להאשים את יו"ר מפלגתו זהבה גלאון בכישלון. "מי שתופס עמדת הובלה מקבל איתה אחריות להצלחות ולכשלונות", אמר בראיון לרדיו 103FM. "אם הייתי עומד בראש מרצ - סיכוי שזה ייראה אחרת ויסתיים אחרת, אבל לא ניתן לזה סיכוי".

איך מותר לשמוח במפלת המפלגות המתנגדות לדת? צפו:

תגיות:מרצמפלגת העבודהמרב מיכאליבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה