סלבס בהתחזקות

אביב אלוש על סערת האלווין: "זו צריכה להיות נורת אזהרה לכולנו. תזכרו מי אנחנו"

כמדי שבוע, גם השבוע הפתיע השחקן אביב אלוש עם דבר תורה יפהפה ברשתות החברתיות - בו בחר להתייחס לסערה שהייתה השבוע סביב נושא החג הנוצרי, האלווין, שנחגג לצערנו בין היתר גם על ידי יהודים, שכנראה כלל לא מבינים את ההשלכות וזקוקים לתזכורת הזו שלו

אא

כמדי שבוע, גם השבוע הפתיע השחקן אביב אלוש עם דבר תורה יפהפה ברשתות החברתיות - בו בחר להתייחס לסערה שהייתה השבוע סביב נושא החג הנוצרי, האלווין, שנחגג לצערנו בין היתר גם על ידי יהודים, שכנראה כלל לא מבינים את ההשלכות.

"זו צריכה להיות נורת אזהרה לכולנו", אומר אביב בסרטון מיוחד שהעלה ביום שישי האחרון, פרשת לך לך, ובו הזכיר לעם ישראל את המקום שממנו הוא מגיע, את ההיסטוריה ואת האחריות הגדולה שיש לנו המבוגרים, לחינוך הדורות הבאים. 

"פרשת 'לך לך', היא אחת הפרשות היפהפיות שיש לנו", פותח אלוש ונותן את ההקדמה המוכרת שבה הקב"ה מבטיח לאברהם אבינו את הארץ המובטחת. "והנה, 4,000 שנה אנחנו כאן בארץ ישראל, יש לנו עם נפלא ואחריות מאוד גדולה לשמור על המדינה הזאת, על הערכים, על הזהות שלה ועל השייכות שלנו למקום הזה ולסיפור שלנו".

תוך דבריו הסביר אלוש בסרטון כי בדבריו הוא אינו מתכוון לתקוף את אלו שחוגגים את ההאלווין, בתמימותם. "כשהעליתי את הסטורי הזה, הוא עלה מתוך מקום של כאב ואהבה ולא תקפתי אף אחד, רק שיקפתי תמונת מצב. כתבתי על עצם העניין שאנחנו חוגגים חג נוצרי, שזה נהיה כל כך לגיטימי לחגוג את החגים האלה. זאת בטח לא הסיבה שהגענו לארץ אחרי 2,000 שנים.

"עם ישראל היה מפוזר 2,000 שנה בגלות. לפני 74 שנה רק הגענו לכאן. אנחנו כלום זמן בארץ ישראל ולכן אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו מי אנחנו, מאיפה באנו ומה אנחנו עושים פה. אם כל אחד מאיתנו יעצום עיניים וידמיין את הסבא והסבתא שלו לפני שעלו לארץ ישראל במקומות שאסרו עליהם להיות יהודים, מקומות כמו פורטוגל, ששם היה אזור שלם של אנוסים, כשהכריחו יהודים להמיר את דתם לנצרות והכריחו אותם לחגוג את ליל כל הקדושים ואת חג המולד.

"כל השנים האלה חלמנו מכל עבר להגיע למדינה שלנו שהובטחה לפני 4,000 שנה לאברהם אבינו, ואז אנחנו מגיעים לפה ומה? הגבולות מתחילים להיטשטש. הבעיה פה היא בטשטוש של הגבולות והזהות. כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה, בוא נחגוג כמה שאתם רוצים. אני לא נגד מסיבות וחגיגות. אני מוכן להרים את הכפפה, בואו עם סיבה למסיבה ונחגוג עם ילדים בחוץ כמה שיותר, אבל לא יכול להיות שנחגוג חגיגות שהם לא שלנו, של נוצרים, שהילדים גדלים פה עם עוד חגים בתוך המציאות שלהם, והטשטוש הזה הוא בעייתי. 

"זה בדיוק מה שהיוונים ניסו לעשות לנו. הם ניסו לעקור את היהדות שלנו, אבל הנה, אף אחד לא הצליח לעשות את זה. אם אנחנו לא שנייה נעצור ונגיד 'רגע חבר'ה, אולי יש פה איזה משהו?'. עד לפני כמה שנים לא חגגו את זה, ופתאום זה נהיה לגיטימי. תגידו, אתם רציניים? זה חג נוצרי! ליל כל הקדושים! אי אפשר בשם החגיגה לעשות הכל קליל ופשוט.

"אנחנו מתחפשים בפורים, זה החג שלנו, לא עכשיו. אז למה לנו? וכזאת קנאה לשבת על הדבר הזה. למה? רגע נהיה כנים עם עצמנו? מה הסיפור? זה הולך ומתגבר. עוד מעט חנוכה. בחנוכה התחילה תאוצה על עניין הכריסמס זה הלך וגבר, שבחג חנוכה, פתאום כל רחוב דיזנגוף עצים של חג המולד. מצטלמים עם חנוכיות ועם עצי אשוח. מה קורה פה? אני לא אגיד לך מה לעשות בבית שלך, אבל אל תכריח אותי להפוך את זה ללגיטימי.

"מה קרה פה? יש לנו את החגים שלנו, את התרבות שלנו, יש לנו עם נפלא. אני לא מכריח אף אחד להאמין במה שהוא לא רוצה. זו צריכה להיות נורת אזהרה של כולנו. חומר למחשבה. כל אחד שילך לעצמו פנימה. לזכור מי אנחנו. הכי חשוב שנדבר ונהיה בכבוד אחד לשני מתוך אהבה. ויש לנו סיפור אחד. זה הכוח שלנו, האחדות. אוהב את כולכם אם מישהו נפגע ממני ברמה האישית – אז אני מבקש סליחה. אוהב את כולכם", סיכם בהתרגשות. 

צפו פה בסרטון ובמסרים המקסימים שאלוש יודע להעביר בצורה יפה כל כך:

 
ואיך הגיבו הגולשים? הנה כמה מהתגובות שממש ממש אהבנו:

 

תגיות:סערהאביב אלושהאלווין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה