חדשות בארץ

בן גביר מבקש להרגיע: "לא הלכה לכם המדינה. אחים אנחנו"

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, פרסם טור מיוחד וקרא לחבריו בשמאל לא לחשוש: "אם תתנו לנו להתקרב, אם תקשיבו לתוכן דברינו, תגלו שאחים אנחנו"

  • י"ג חשון התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר 'עוצמה יהודית', פרסם הבוקר (שני) טור מיוחד ב'ישראל היום', ובו ניסה להרגיע את החוששים ממינויו לתפקיד השר לביטחון פנים. "חבריי בשמאל: אחים אנחנו. כן, למרות המחלוקת, למרות ארבע מערכות בחירות שהובילו לשיח קוטבי ולחידוד השונה והמפריד, למרות הדמוניזציה והשנאה, למרות כל זאת, אחים אנחנו".

"לא הלכה לכם המדינה", הבטיח בן גביר, "אתם ואנחנו יחד זו המדינה ואין לנו כוונה לשנות זאת. אני שומע על הפחד מפני 'כפייה דתית', אך אני שואל את עצמי - על מי אכפה? על אחי שי שאינו חובש כיפה, או על צביקה פוגל ואלמוג כהן, מועמדים 'חילונים' שהתעקשתי להביא לעוצמה יהודית?".

"אני שומע על הפחד מפני 'משטרת מחשבות' או איסור הפגנות, ומזכיר לכם שמי שנאבק יותר מכל ארגוני 'זכויות האזרח' על חופש הביטוי ועל זכות ההפגנה היינו אנחנו!", הוסיף בן גביר.

בהמשך דבריו התייחס לרצח רבין ולסמל של הרכב שהחזיק: "אני שומע את כל אלה שמזכירים לי את הסמל של ראש הממשלה יצחק רבין (לפני 27 שנים!) ואת התמונה של ברוך גולדשטיין, אבל מזכיר לכם את הדרך שעברתי מאז ואת השינוי: התבגרתי, התמתנתי, והבנתי שהחיים יותר מורכבים".

"אינני מתכוון להתנצל ולהתרפס על מי שאני, אבל אני רק חושב שאם תכירו, תשנו את עמדתכם בנוגע אלי ועל עמדותיי. יותר מדי ימים וביותר מדי מקומות פחדו יותר מדי ישראלים מפני אויבים מבית ומחוץ. לא עוד", לשון בן גביר. "המציאות שבה יהודים באשר הם נמלטים מפני חבורות פורעים בלב ליבה של ירושלים היא מציאות גלותית תבוסתנית. אימהות בבאר שבע לא צריכות לפחד על שלום בנותיהן בנות העשרה בקניון או ברחוב, חייל שיוצא לחופשה בעכו לא צריך לפשוט מדים כשהוא צועד הביתה. אומת הסטארט-אפ והסייבר איבדה את כוח העמידה שלה בתוך הבית פנימה. הבריחה, ההתכופפות וההתנצלות היו לנורמה, על זה היו הבחירות, ועל זה ניצחנו את הבחירות".

"אם תתנו לנו להתקרב, אם תקשיבו לתוכן דברינו, תגלו שאחים אנחנו. תגלו שעל 90 אחוז מהדברים אנחנו מסכימים, שהבשורה שאיתה אנחנו באים והמעשים שאותם נקדם הם עבורנו באותה מידה שהם עבורכם", הוסיף יו"ר עוצמה יהודית.

בן גביר התייחס לערביי ישראל: "וכן, גם אזרחי ישראל הערבים זכאים להגנה ולתחושת ביטחון. בעיית הפשע במגזר התעצמה לכדי סכנה מיידית. אסור לקבל את המציאות היומיומית המחרידה שבה חפים מפשע נרצחים בחיסולים לאור יום או בחסות החשיכה, מבלי שהדבר עולה לסדר היום הציבורי ומבלי שנידרש להעניק הגנה וביטחון גם בקרב אזרחיה הערבים של ישראל. יש לומר את האמת, גם היא כואבת ודוקרת - שלוות הנפש והאדישות שמדינת ישראל מפגינה כלפי מגיפת הרצח והפשע במגזר הערבי אינה מוסרית, אינה מקובלת ופוגעת בכולנו".

בתוך כך, מקורביהם של בן גביר ושל מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, אמרו ל'ישראל היום' כי "השניים יישרו את ההדורים, יחסיהם טובים ולא תהיה להם בעיה לעבוד בשיתוף פעולה".

הרב ירון אשכנזי - מה כל כך משמח בתוצאות הבחירות?

תגיות:איתמר בן גבירבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה