חדשות בעולם

חיילים רוסים מחוללים סערה: "שלחתם אותנו למלחמה מיותרת כבשר תותחים"

לוחמים רוסיים טוענים כי המפקדים המקומיים מסתירים את האבידות הקשות שלהם בדיווחים לקרמלין, מתוך חשש שיידרשו לתת את הדין על כישלונם

  • י"ד חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לוחמים מהחטיבה ה-155 של חיל הנחתים, שנשלחו לאחרונה לקו החזית במחוז דונייצק באוקראינה, שלחו מכתב תלונה עם ביקורת נוקבת. לדבריהם, הם נשלחו על ידי מפקדיהם לקרבות חסרי תכלית, שהבילו לאובדן של 300 חיילים מיחידתם ולציוד רב.

במכתב, שפורסם על ידי אחד הבלוגרים צבאיים ברוסיה, טענו הלוחמים כי הם נשלחו על ידי מפקדיהם למתקפה "בלתי מובנת" נגד הכוחות האוקראיניים באזור דונייצק, כשמטרתה רק למצוא חן בעיני הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. "כתוצאה מהמתקפה המתוכננת 'היטב' על ידי 'הגנרלים הנפלאים', איבדנו 300 לוחמים – הרוגים, פצועים ונעדרים – בתוך 4 ימים. איבדנו 50% מהציוד שלנו. זה רק בחטיבה שלנו", כתבו הלוחמים.

הלוחמים הוסיפו וטענו כי המפקדים המקומיים מסתירים את האבידות הקשות שלהם בדיווחים לקרמלין, מתוך חשש שיידרשו לתת את הדין על כישלונם. לדבריהם, המפקדים מתייחסים אליהם כבשר תותחים וממשיכים לשלוח אות לפעולות צבאיות רק כדי לשמור על מראית עין ולהשיג עיטורים, תוך זלזול מחפיר בחיי החיילים. המכתב פורסם גם ברשת CNN האמריקנית, וחולל סערה עזה.

משרד ההגנה הרוסי הגיב לביקורת וטען כי האבדות ביחידה המתלוננת עומד על 1% בלבד.  

הצבא הרוסי קורס? מאות חיילים רוסים מפגינים וצועקים על כך שאין להם דברים בסיסיים כמו אוכל, שתייה ומוצרי היגיינה ושמירה מהקור. צפו:

 

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה