חדשות בארץ

בחסות מכון גרמני: כנס "שואה ונכבה" בתל אביב

במכון גתה בתל אביב, הפועל מטעם ממשלת גרמניה, תכננו לקיים כנס בנושא "השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית" לציון 84 שנים ל"ליל הבדולח". בעקבות הביקורת החריפה בישראל הודיעו במכון על דחיית הכנס, אולם הבהירו כי יתקיים במועד אחר

(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

מכון גתה בתל אביב הודיע היום (שלישי) על דחייתו של כנס שתוכנן להיערך מחר בנושא "להבין את כאבו של האחר – השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית". הכנס נועד לציין 84 שנים לפוגרום "ליל הבדולח", ודחייתו באה על רקע ביקורת חריפה בישראל והודעת גינוי שהוציא משרד החוץ.

הכנס אורגן על ידי קרן "רוזה לוקסמבורג", הפועלת מטעם מפלגת השמאל הגרמנית "די לינקה" וזוכה למימון בידי ממשלת גרמניה. מכון גתה הינו מכון ממשלתי גרמני ללימודי שפה ותרבות, הפועל ברחבי העולם.

בתיאור הכנס נכתב: "כמעט 75 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, הזיכרון נותר שטח שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית. היהודים מתמקדים בשואה, ואילו הפלסטינים מתמקדים בשנה הגורלית 1948, שבה מאות אלפים מהם היו קורבנות של בריחה וגירוש בידי לוחמים יהודים, שנה המכונה בערבית ה'נכבה' (אסון)".

ממשרד החוץ נמסר כי הוא "מביע זעזוע ושאט נפש לנוכח זילות השואה הבוטה והכוונה הצינית והמניפולטיבית ליצור זיקה שכל מטרתה הכפשת ישראל. משרד החוץ קורא לכל הגורמים המעורבים לבטל את האירוע המקומם".

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, הוסיף: "ביום השנה לפוגרום נובמבר ('ליל הבדולח'), מכון גתה וקרן רוזה לוקסמבורג החליטו לגמד את זכרון השואה ודווקא בישראל. זה לא מקובל ולא מכבד. האירוע המתוכנן מהווה עיוות בלתי נסבל של השואה".

תנועת "אם תרצו" תקיים מחר עצרת מחאה מול משרדי מכון גתה. יו"ר התנועה, מתן פלג, מסר: "במקום להרכין ראש בפני העם היהודי והאנושות כולה על מה שעשו אבותיהם, מקדמות קרנות ממשל גרמניות תעמולה המבקשת להלבין את מעשי הזוועה הגרמניים תוך טיפוח מיתוסים אנטי ישראליים מומצאים המבקשים לשלול ממדינת ישראל את זכות קיומה. מדינת ישראל חייבת להגביל את מעורבותן של המפלגות הגרמניות בישראל. יש גבול לחוצפה".

בתגובה לביקורת, הודיע מכון גתה כאמור על דחיית הכנס. עם זאת, במכון הבהירו כי הכנס לא בוטל, והוא יתקיים ביום ראשון הקרוב.

תגיות:השואהמשרד החוץגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה