חדשות בארץ

המו"מ תקוע: האם תוקם ממשלת נתניהו-גנץ-לפיד?

דיווחים על מגעים בין מקורבי נתניהו, לפיד וגנץ להקמת ממשלת אחדות. הליכוד: פייק ניוז

  • כ"ב חשון התשפ"ג
(צילום: מארק ישראל סלם / POOL / Flash90)(צילום: מארק ישראל סלם / POOL / Flash90)
אא

האם מתקיימים בימים האחרונים מגעים שקטים בין מקורביו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לבין אנשיהם של יאיר לפיד ובני גנץ, במטרה לנסות למצוא מתווה להקמת ממשלת אחדות?

על פי הדיווח במעריב, אנשיהם של נתניהו, לפיד וגנץ דנים אודות הקמת ממשלת אחדות, זאת על רקע הלחצים המופעלים הן על נתניהו מצד הממשל האמריקני והן על לפיד וגנץ מצד הנשיא יצחק הרצוג, להקים ממשלה כזו.

מהליכוד נמסר: "עוד פייק ניוז. ספין שלא היה ולא נברא. כדאי שאלה שמשקיעים כל כך הרבה בלהפיץ פייק ניוז ישקיעו את המאמצים בלהקים ממשלת ימין על מלא ומיד".

גם מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי הכחישו בתוקף את קיום המגעים.

המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד למפלגות גוש הימין-חרדים תקוע, והבוקר הוחלט לבטל את הפגישות שתוכננו עם צוותי יהדות התורה והציונות הדתית.

על פי הדיווח בכאן רשת ב', יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' דרש במהלך המו"מ הקואליציוני מהליכוד לחוקק מחדש את חוק ההסדרה שנפסל בבג"ץ. מדובר בהצעת חוק שאושרה בשנת 2017, וביקשה להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ישראליים ביהודה ושומרון. בשנת 2020, שלוש שנים לאחר מכן ביטלו שופטי בג"ץ את החוק, בטענה שאינו חוקתי.

ככל הנראה, נתניהו מסרב לבצע מהלכים, כפי שהבטיח לפני הבחירות, שעלולים להכעיס את הממשל בארה"ב. בפגישה שקיים אמש עם סמוטריץ', אמר לו ראש הממשלה המיועד שיבחר כל תיק שהוא – חוץ מהאוצר או הביטחון. נתניהו החליט באופן סופי כי תיק הביטחון יישאר בליכוד. סמוטריץ', מצידו, אינו מוותר.

מהו הדבר העיקרי אותו יש לדרוש מנתניהו? הרב זמיר כהן בסרטון נוקב. חובה לצפות:

תגיות:בנימין נתניהובחירות 2022בצלאל סמוטריץ'יאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה