חדשות בארץ

התקדמות במו"מ בין הליכוד ובן גביר: ההתיישבות הצעירה תוסדר, חוק ההתנתקות יתוקן

בהודעה מטעם הליכוד נמסר על סדרת סעיפים בהסכם הקואליציוני שסוכמו עם עוצמה יהודית, ביניהם הקמת ישיבה באביתר. במו"מ מול הציונות הדתית מסתמן בשלב זה מבוי סתום

בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הליכוד הודיע הערב (רביעי) על "התקדמות משמעותית" במגעים הקואליציוניים מול מפלגת עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר.

בהודעת הליכוד, שנמסרה לאחר פגישה בין בן גביר וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, צוינו סעיפים מתוך ההסכם הקואליציוני שכבר סוכמו, ובהם: הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון תוך 60 יום מכינון הממשלה; תיקון חוק ההתנתקות בנוגע לחומש, כך שתתאפשר שהיית יהודים בישיבה הנמצאת במקום; חקיקת "חוק דרומי" מורחב על בסיסי צה"ל, כדי למנוע את גניבות הנשק מהבסיסים ולהגן על חיילי צה"ל; חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו'פרוטקשן'; האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע - פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי שקלים; וקידום מתווה אביתר - הקמת ישיבה בתום הסקר.

הסיכומים של הליכוד מול בן גביר נועדו להפעיל לחץ על יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שעומד על דרישתו לקבל לידיו את תיק הביטחון או תיק האוצר. במגעים בין הליכוד והציונות הדתית מסתמן בשלב זה מבוי סתום. על פי הדיווח בחדשות 12, בפגישה שקיים אמש עם סמוטריץ', אמר לו נתניהו: "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים". סמוטריץ' השיב כי ממשלת בנט-לפיד נפלה בזכותו: "אל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע"מ הפכה לא לגיטימית".

לפגישתו של נתניהו עם בן גביר קדמה פגישה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, בסיומה דווח כי דרעי אינו מוכן לוותר על תיק האוצר שהובטח לו. בצאתו מהפגישה, שנמשכה זמן קצר, אמר נתניהו לכתבים: "קצת סבלנות, בעזרת השם נקים ממשלת ימין".

תגיות:אביתרהליכודעוצמה יהודיתחוק ההתנתקותבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה