חדשות בארץ

זה התנאי של סמוטריץ’ לוויתור על תיק הביטחון

יו"ר מפלגת הציונות הדתית הסכים לוותר על תיק הביטחון ולקבל את תיק האוצר, בתנאי שיועברו אליו סמכויות נרחבות ממשרד הביטחון וקשורות ליהודה ושומרון

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

האם המשא ומתן הקואליציוני יתקדם? על פי הדיווח הבוקר (שני) בכאן רשת ב', יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הודיע לליכוד כי הוא מוכן לוותר על דרישתו להתמנות לשר הביטחון, בתנאי שיקבל את משרד האוצר עם סמכויות נרחבות שיועברו אליו ממשרד הביטחון וקשורות ליהודה ושומרון.

סמוטריץ' תובע שיועברו למשרד האוצר האחריות והסמכות על ניהול החיים האזרחיים של הישראלים ביהודה ושומרון, כולל האחריות על מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יחידת המנהל האזרחי והאחריות על האכיפה בשטחים הפתוחים.

דרישתו של סמוטריץ' כוללת למעשה, אחריות על כל תחום ההתיישבות ביהודה ושומרון. כך, שלמרות שלא ימונה לשר הביטחון - הוא עדיין יוכל לקבוע את המדיניות באזור.

הלילה הודיעה מפלגת עוצמה יהודית כי הופסקו שיחות המשא ומתן עם הליכוד, בשל סירובו של הליכוד לתת למפלגה תיק נוסף לתיק לבטחון פנים.

בכירים בעוצמה יהודית מסרו כי ״בניגוד לסיכום המוקדם, הליכוד חזר בו ומסרב כעת לתת את השר הנוסף – הנגב והגליל והפריפריה החברתית לעוצמה יהודית״.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'הליכודהציונות הדתיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה