חדשות בעולם

גופות מושלכות בחוצות ועשרות קברי אחים: עדויות קשות על התעללות רוסית בחרסון

לאחר שהצבא הרוסי נסוג ממחוז חרסון, העיר נכבשה מחדש על ידי הצבא האוקראיני, שגילה מחזות מחרידים של התעללות ועינויים באזרחים

  • כ"ז חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחריד: עדויות מחרידות של פשעי מלחמה התגלו במחוז חרסון, לאחר שהצבא הרוסי נסוג מהמקום. התובע הכללי של הפרלמנט האוקראיני לענייני זכויות אדם דמיטרו לובינץ הגדיר את היקפי שיטות העינויים בעיר כ"מזעזע". לדבריו, "על פי העדויות שבידינו, אפילו ילדים ובני נוער הוחזקו בתוך חדרי החקירות והעינויים". כן נמצאו בעיר עדויות על פשעי מלחמה ורצח עם, והתגלו עשרות קברי אחים, גופות מושלכות בחוצות, חלקן נראות כמי שחוו התעללות ועינויים קשים לפני שהוצאו להורג.

על פי משרד החוץ האמריקני, תועדו 226 מעצרים שבוצעו בצורה שאינה חוקית ואף בחלק מהמקרים גרמו להיעלמותם של חלק מהשבויים. 25% מתוך אותם עצורים עונו על ידי הכוחות הרוסיים.

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו עד כה יותר מ-8,300 אזרחים, ביניהם 437 ילדים, ויותר מ-11 אלף נפצעו. ההערכה במערב היא שמספר הקורבנות בפועל הוא גבוה יותר.

לאחרונה ציין הגנרל מארק מילי, בכיר בצבא ארה"ב, כי מספר החיילים הרוסים שנהרגו או נפצעו בתשעת חודשי המלחמה באוקראינה גבוה משמעותית מ-100 אלף, וכי מספר הנפגעים בקרב החיילים האוקראינים דומה. עוד מעריכים במערב כי קרוב ל-40 אלף אזרחים אוקראינים נהרגו בחודשי המלחמה.

פוטין, מצידו, ממשיך להצהיר כי קייב היא עיר רוסית. סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה דמיטרי מדבדב אמר לאחרונה: "קייב היא פשוט עיר רוסית. ותושביה תמיד חשבו ודיברו בשפה הרוסית. קייב הייתה אחת הערים הרוסיות הגדולות בתקופת האימפריה הרוסית, ואחת הבירות של ברית המועצות. זה הכל ברור לגמרי, מה צריך לחזור לידיה של רוסיה, ואיך זה יחזור".

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה