חדשות בריאות

דו"ח מדאיג | מעשנים יותר ושמנים יותר: כ-60% מהישראלים סובלים מהשמנת יתר

התוכנית הלאומית למדדי איכות לרפואת הקהילה ל-2021 מצביעה על כך שכ-59% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלים מעודף משקל. כן חלה עלייה בשיעור המעשנים

  • כ"ח חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דו"ח חדש של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות ל-2021 התפרסם הבוקר (שלישי), והוא מצביע על כך שכ-59% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאים 20 עד 64 סובלים מעודף משקל ומהשמנת יתר.

שיעורי השמנת היתר ועודף המשקל הגבוהים ביותר בקרב גברים היו אצל בני 65 ומעלה: לא פחות מ-40% מהם מתמודדים עם עודף משקל. בקרב נשים באותה קבוצת גיל השיעור עומד על 30%.

עוד עולה מהמסמך כי בשנת 2021 חלה עלייה חריגה בהשמנת ילדים - 7.7% מבני ה-7 בישראל סובלים מהשמנה. זוהי עלייה של אחוז בהשוואה לשנים קודמות.

מגמה מדאיגה נוספת עולה מנתוני הדו"ח: 20.1% מהאוכלוסייה בישראל בגילי 74-16 מעשנים. מדובר בעליה משנת 2019, אז עמד שיעור המעשנים על 19.6%.

נתונים נוספים שעולים מהמחקר מצביעים על עלייה בשיעור השימוש באנטיביוטיקה, מה שמעורר דאגה בקרב מומחים כי הדבר עשוי להוביל לעמידות לאנטיביוטיקה בהיקפים נרחבים.

מנהלת התוכנית הלאומית למדדי איכות לרפואת הקהילה, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור של הדסה והאוניברסיטה העברית, סיכמה: "ב-2021 רואים עלייה משמעותית בשיעורי ההשמנה ובכמויות המעשנים. נתון מדאיג לא פחות הוא העלייה בהשמנה אצל ילדים בני שבע. מדובר בשינוי מגמה, שטרם נראה בעבר ושנובע כנראה ממגפת הקורונה".

אם מחירי הסיגריות לא גרמו לכם להפסיק לעשן, אולי הסרטון הזה יצליח. בסרטון ניתן לראות בצד ימין ריאה בריאה של אדם לא מעשן, ובצד שמאל ריאה שחורה של אדם שעישן. צפו בהדמיה של תפקודי הריאות השונות:

תגיות:השמנת יתרעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה