חדשות בעולם

82 מיליארד דולר – זה הסכום שהוציאה רוסיה על המלחמה באוקראינה

במשך 9 החודשים האחרונים בהם נלחמת רוסיה באוקראינה – היא בזבזה על המלחמה המיותרת כ-25% מסך הכנסות התקציב שלה

  • ג' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מגזין 'פורבס' פרסם לאחרונה את המחיר הכלכלי שמשלמת רוסיה על המלחמה המיותרת באוקראינה: 82 מיליארד דולר. סכום בלתי נתפס זה מהווה כרבע מסך הכנסות התקציב של רוסיה בשנה שעברה, שנאמדות ב-340 מיליארד דולר. הסכום כולל יותר מ-28 מיליארד דולר ששילמה רוסיה על ארטילריה ורקטות.

הסכום העצום הינו הערכה הכוללת עלויות ישירות שהכרחיות לתמיכה במבצע הצבאי, כמו גם עלויות שכר ופיצויים לפצועים ומשפחות החיילים ההרוגים, אולם אינה כוללת הוצאות ביטחון קבועות או הפסדים שנגרמים לכלכלה המקומית.

בקייב טוענים שישנם יותר מ-15 אלף אזרחים אוקראינים נעדרים מאז פרצה המלחמה. לרשויות אין כל מידע האם הועברו בכפייה לרוסיה, האם נעצרו שם, או שמא הם קבורים בקברי האחים הרבים הפזורים במדינה.

משרד ההגנה הבריטי פרסם ביום שישי האחרון הערכה על מצבם של חיילי המילואים ברוסיה. על פי הנכתב, החיילים כמעט ולא זכו לרמת אימונים וציודים מספיקים. הבריטים מעריכים שחיילי מילואים רבים נערכו בקרבות, וסבורים כי משפחות החיילים ברוסיה יצאו לרחובות כדי להפגין על מותם של יקיריהם. למחרת עדכן משרד ההגנה הבריטי כי בעקבות הידלדלות מאגר הטילים והמל"טים המתאבדים, החלה רוסיה לשגר טילי שיוט שתוכננו במקור לשאת ראשי קרב גרעיניים, כדי לפגוע בתשתיות האנרגיה של אוקראינה. הנזק שמחוללים הטילים נובע אך ורק מהכוח הקינטי שלהם והדלק שנותר בהם ברגע הפגיעה, מה שמונע פגיעה קשה ביעדיהם. "האלתור הזה מדגיש את היקף המחסור במאגר הטילים ארוכי הטווח של רוסיה", מסר משרד ההגנה בלונדון.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי דיווח כי 6 מיליון תושבים במדינתו חווים שיבושים קשים באספקת החשמל, ול-6 מיליון תושבים נוספים הושב החשמל ביומיים האחרונים. זלנסקי קרא לאזרחים לחסוך כמה שיותר בצריכת החשמל, כדי להימנע מעומס רב על המערכת.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה