מעניין

מרגש את הרשת: הומלס בן 8 קיבל מיטה משלו - ופרץ בבכי קורע לב

ילד קטן מדטרויט שבארה"ב - שנאלץ לנדוד ולהיות חסר בית מגיל שלוש, ריגש לאחרונה מיליוני לבבות בעולם, שצפו בתגובה שלו כשגילה שיש לו קורת גג לראשו ומיטה יפה משלו

אא

דייר בן ה-8 ראה הרבה דברים קשים בחייו הכל כך קצרים. 

הילד הקטן מדטרויט שבארה"ב - ריגש לאחרונה מיליוני לבבות בעולם, שצפו בתגובה שלו כשגילה שיש לו קורת גג לראשו ומיטה יפה משלו. 

בסרטון שהפך לויראלי ברשתות החברתיות, צולם דייר כשהוא בוכה מהתרגשות כשהוא רואה את הבית שאמו קיבלה מארגון ללא מטרות רווח, זאת לאחר שמגיל שלוש - הם הפכו בלית ברירה לחסרי בית. 

"כשדייר היה בן שנתיים איבדתי את עבודתי, ובעקבות זה גם את ביתי לבסוף", מספרת אמו של דייר. "נאבקתי ברשויות כמה שיכולתי, עד שלא יכולתי יותר. עברנו למקלט לחסרי בית, אבל לא הייתה לנו שם טיפה פרטיות, אז הרבה פעמים מצאתי את עצמי שוב מחפשת פינות שקטות ברחובות".

לדברי האם, כשעלה דייר לכיתה א', המצב הפך אף לקשה הרבה יותר. "היו ימים שלא היה אוכל כשהוא חוזר מבית הספר, וזה גרם לו להיות חסר ריכוז בלימודים. חזרנו בחזרה למקלט, והסברתי לדייר שזה זמני, ושאנחנו חייבים לעשות את זה כדי לקבל בית משלנו מהממשלה".

לאחרונה הגיע הסבל שלהם אל קצו לאחר שארגון ללא מטרות רווח שמע על סיפורה של האם ובנה בן השמונה, והחליט להתערב. בזכותם קיבלו האם ובנה את הדיור שהבטיחו להם במשך שנים, אך אז התגלה קושי נוסף 

"לא היה לי ממה להתחיל את החיים. החיים ברחוב היו בעיקר הישרדות, ובטח שלא הייתה לי אפשרות לחסוך כסף", מספרת האם. "נאלצנו לבקש עוד עזרה".

נציגי הארגון הבינו שהממשלה לא תפעל בנדון, והרימו את הכפפה בדרך אחרת: "דייר ישן על ערימה של שמיכות, כי לא היה להם כסף למיטה. זה כאב לנו, והחלטנו לפנות לקהילה ולבקש תרומה של רהיטים מיד שנייה. אספנו להם הכל - מוצרי חשמל, ארון, ואפילו מיטה חדשה לדייר. סוף סוף הבית שלהם מרגיש כמו בית ולא כמו חלל ריק".

צוות של מתנדבים מטעם הארגון נשלח לביתם כדי לוודא שכל הרהיטים מונחים במקום - אך לא ניתן היה לפספס את התגובה של דייר, כשהבין שיש לו לא רק מיטה משלו, אלא גם קישוטים בחדר ומשחקים שילדים אחרים תרמו לו. 

אחרי שקיבל חיבוק מאחד המתנדבים שראה את התרגשותו - דייר נראה בסרטון כשהוא פורץ בבכי. "אני מתרגש, אני לא יודע מה לעשות עם זה", אומר הילד בסרטון, כשברקע נשמע מבוגר שאומר שהוא "לא מאמין שילד קטן נאלץ להסתדר בלי כל כך הרבה דברים, עד כדי כך שמיטה יד שנייה משמחת אותו ככה".

תגיות:ילדמיטהארצות הבריתהומלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה