הרב יצחק זילברשטיין

’האם אדחה את תור הניתוח ליום ההולדת שלי?’

יום ההולדת שלי יהיה כשבועיים לאחר הזמן שנקבע לי לניתוח; האם קיים עניין כלשהו שאדחה את מועד הניתוח ליום הולדתי, כי אז אולי מזלי יהיה טוב יותר והניתוח בס"ד יצליח?

אא

יהודי שנקבע לו תור לניתוח בתאריך מסויים, בא ושאל את הרב יצחק זילברשטיין שליט"א: יום ההולדת שלי יהיה כשבועיים לאחר הזמן שנקבע לי לניתוח; האם קיים עניין כלשהו שאדחה את מועד הניתוח ליום הולדתי, כי אז אולי מזלי יהיה טוב יותר והניתוח בס"ד יצליח? (כמובן שהשאלה עוסקת באופן שהניתוח סובל דיחוי).

השיב הרב יצחק זילברשטיין שליט"א:

מבואר בירושלמי (ר"ה ג', ח'. יעו"ש בקרבן העדה), שעמלק היה מכשף גדול וכשבא להלחם עם ישראל, היה בוחר חיילים שיש להם יום הולדת באותו היום, 'כי לא במהרה אדם נופל ביום גינוסיא שלו' (שהוא יום הולדתו), משום שביום זה מזלו של האדם שולט וגובר ועוזר לו ומצליח. מה עשה משה, עירבב את המזלות, כדי שלא ישלוט ביום ההוא המזל שנולדו בו ויפלו. רואים אנו שיום הולדת הוא אכן יום של מזל והצלחה.

והיה מקום לומר שכל זה שייך רק לגבי נכרים, אלא שמצינו שאף לגבי ישראל יום זה הוא יום מיוחד, וכדלהלן:

במסכת ברכות (כ"ח.) מובא המעשה הידוע אודות רבי אלעזר בן עזריה, שביקשו חכמים למנותו לנשיא, ואמרה לו אשתו 'לית לך חיורתא' (אין לך שערות לבנות של זקנה, ונאה לדרשן להיות זקן. רש"י). ומספרת הגמרא, 'ההוא יומא בר תמני סרי שני הוה, אתרחיש ליה ניסא ואהדרו ליה תמני סרי דרי חיורתא (דהיינו אירע נס מופלא וצמחו לרבי אלעזר בן עזריה י"ח שורות של שיער שיבה). וכתב שם רבינו ה'בן יהוידע': "דקדקה הגמרא לומר 'ההוא יומא', ולא אמרה ההוא זמנא, משום שאפשר שאותו היום היה יום הלידה של רבי אלעזר בן עזריה, והיה לו י"ח שנה שלמים, ולכך הצליח לעשות לו נס זה, כי ידוע שיום הלידה יהיה המזל של האדם חזק בו ומוצלח, על כן נוהגים שכל אדם יעשה יום הלידה יום טוב לעצמו!"

הרי לנו, שיום ההולדת הוא יום מזל גם לישראל. ויעויין עוד בשו"ת 'הלל אומר' (סי' קל"ט), שכתב שיום זה מסוגל לבטל ממנו כל גזירות רעות והוא יום הצלחה ומזל.

ולפיכך, יש עניין לדחות את הניתוח ליום ההולדת!

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה