הרב יצחק זילברשטיין

המיילדת סיפרה לרב את חלומו באופן מדויק

והנה חלמתי את אותו חלום ממש שכעת סיפרתי לרב. אבל אמרתי לבעל החלומות, שבודאי הוא טועה, כי אינני הרב, ואיני פוחדת מהחלומות ולא אצום!

אא

סיפור נורא מצינו בסיפורי צדיקים שחיבר הגר"י פרגר (שו"ב מבריסק, בעל המנחת יוסף): מעשה ברבי דוד שלמה אייבשיץ זצ"ל, בעל ה'לבושי שרד', שפעמים רבות היה מתענה תענית חלום, מחמת חלומות קשים שחלם. והנה, לילה אחד כַּרְעַה אשתו של הרב ללדת, ומיהר לקרוא את המיילדת אל ביתו. הרב התנמנם עד חצות לילה, ולאחר מכן הלך לבית המדרש לעסוק בתורה כמנהגו.

בבוקר, כששב אל ביתו, בישרתו המיילדת שאשתו ילדה בשעה טובה, והגישה לפניו כוסית שֵׁכר ומזונות. הרב סירב לטעום, עד שהבינה המיילדת, שמתענה תענית חלום.

אמרה לו: 'אם אומר לכבוד הרב מהו החלום שחלם בלילה - האם יסכים לבטל את תעניתו?'... והבטיח הרב שכך יעשה.

סיפרה לו המיילדת את חלומו באופן מדויק, והתפלא מאוד. ותאמר לו: 'אינני נביאה, אך כשהלך הרב לבית המדרש, היה עוד פנאי עד הלידה, וישבתי לנוח מעט על המקום בו התנמנם הרב מתחילה, ונרדמתי. והנה חלמתי את אותו חלום ממש שכעת סיפרתי לרב. אבל אמרתי לבעל החלומות, שבודאי הוא טועה, כי אינני הרב, ואיני פוחדת מהחלומות ולא אצום! והניח לי בעל החלומות, כי היה זה מעשה בעל-דבר להטריד את כבוד הרב מלימודו על ידי צומות, כדי להחליש בריאותו.

הרב שמע את הדברים המבהילים, והחליט להפסיק לצום. ומאז לא חלם יותר חלומות קשים...

נמצאנו למדים, שלפעמים החלומות באים כדי להפריע את האדם מלימודו, וכמה מנסה וטורח הבעל דבר למנוע את שקידת התורה. המוטל עלינו אפוא הוא להתמיד ביגיעת התורה בכל המצבים, תוך מיצוי כל הכוחות!

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה