חדשות בארץ

שיטות חמאס נחשפות: כך ניסה ארגון הטרור לגייס סוכן כפול שירגל עבורו

חמאס ניסה לגייס סוכן כפול בשב"כ, וביקש ממנו לצלם מתקן סודי בתל-אביב. הסוכן הכפול נתפס, ובחקירתו הודה במיוחס לו

  • י"ז כסלו התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

חמאס פועל לגייס משתפי פעולה עם שב"כ, כדי שאלה יפעלו עבורם כסוכנים כפולים – כך עולה מכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום ביום שישי האחרון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כתב האישום שפורסם ב-ynet חושף כי חמאס מנצל את אזור מעבר ארז כדי לאסוף מודיעין באמצעות תושבי הרצועה בעלי היתר עבודה בישראל. בנוסף פועל שב"כ גם ברצועה כדי לגייס סוכנים שיפעלו עבורו וידווחו לו אודות שיתוף הפעולה שלהם עם שב"כ.

על פי כתב האישום שהוגש נגד צאבר אבו-תאבת (28), תושב עזה, נראה כי חמאס השתמש בו כסוכן כפול, כאשר מחודש יולי האחרון ועד למעצרו בתחילת חודש נובמבר האחרון, הוא מסר ידיעות שהיו עלולות להיות לתועלת חמאס. לאבו-תאבת היה היתר כניסה ועבודה בישראל, וכשנכנס לישראל דרך מעבר ארז תושאל על ידי נציג ישראלי, שהציע לו לעמוד עמו בקשר חשאי.

הנציג הישראלי נתן לו 500 שקלים, ואבו-תאבת התבקש לקנות טלפון נייד באמצעותו יוכל לתקשר עמו בהמשך. יום לאחר מכן התקשר הנאשם לישראלי ואמר לו כי הוא חוזר בו מהסכמתו לעבוד עמו, וביקש להחזיר לו את הכסף. הישראלי אמר כי אין צורך, ושיחלק את הכסף בעזה, וניתק עמו קשר.

מספר ימים לאחר מכן עבר אבו-תאבת לעזה דרך מעבר ארז, שם פנה לאחראי חמאס במקום ודיווח לו על המפגש עם הישראלי. האחראי הפנה את אבו-תאבת לפעיל חמאס נוסף, שהציע לאבו-תאבת לפעול במסגרת חמאס נגד מדינת ישראל. לשם כך התבקש אבו-תאבת ליצור קשר נוסף עם הישראלי ולדווח לחמאס על הקשר ביניהם.

פעיל חמאס הורה לאבו-תאבת להסכים לבצע את המשימות שיקבל מהישראלי ולדווח עליהן לחמאס. מטרת ארגון הטרור היתה, בין היתר, שאבוו-תאבת יקבל היתר כניסה שיאפשר לו להסתובב בישראל ללא קושי.

לאחר מספר שיחות בין אבו-תאבת לישראלי, זה האחרון חשד באבו-תאבת וביקש ממנו לצלם את מתחם אל-נאצר בעזה, ולאחר מכן להיפגש עמו. אבו-תאבת ביקש להיפגש בדחיפות עם המפעיל שלו בחמאס, ועדכן אותו אודות משימת הצילום. נציג החמאס הסביר לו שמדובר במשימת מבחן שעליו לעבור אותו, והנחה אותו לבצע אותו בסתר. הוא הבהיר שאם חמאס יתפוס אותו הם לא יכירו בו.

אבו-תאבת צילם את המתחם המבוקש, ודיווח לאיש החמאס כי למחרת הוא צפוי לעבוד במלוון בתל אביב. אנשי חמאס סברו כי המלון התל אביבי הוא מתקן סודי, וביקשו ממנו לצלם פרטים שונים בנוגע למלון ולהעביר להם מידע בנוגע למיקום וכלי הרכב שמגיעים לשם. למחרת נכנס אבו-תאבת לישראל, נעצר ותוחקר על ידי שב"כ. בחקירתו הודה במיוחס לו. 

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה