חדשות בארץ

בת 11 מחריש עוברת חרם כבר שנתיים. אמה: "כמה ילדה בגילה יכולה לעבור?"

זה שנתיים שילדה בת 11 מחריש מוחרמת על ידי חברות כיתתה - ולאף אחד לא באמת אכפת. אמה ניסתה לפנות לעירייה ולגורמי חינוך בעיר, אך לטענתה, אף אחד לא מוכן להעביר את בתה מבית הספר שבו היא מושפלת על בסיס יומיומי

אא

זה שנתיים שילדה בת 11 מחריש מוחרמת על ידי חברות כיתתה - ולאף אחד לא באמת אכפת. 

כעת יוצאת אמה של ג' לכותרות, וזועקת את זעקתה בקול שנשמע מסוף העולם ועד סופו: "הילדה שלי מוחרמת על ידי ילדות בכיתה שלה. די, כמה היא יכולה לספוג? כמה ילדה בגילה יכולה לעבור?".

ג' לומדת בבית ספר יסודי בחריש, שבו יש רק שש ילדות בכיתתה. לדברי אמה, זה שנתיים שהיא מנסה להתדפק על דלתות העירייה ופנתה כבר מספר פעמים לגורמי החינוך, אך שום דבר לא השתנה. היא גם ביקשה להעביר את בתה לבית ספר אחר בשל החרם, אך בקשתה לא נענתה בחיוב. 

"בכיתה שלה לומדות רק שש בנות. כבר שנתיים שהן עושות עליה חרם", מספרת האם בראיון ל'ווינט'. "הן מעליבות אותה, משפילות אותה, אומרות לה שהיא מכוערת ולועגות על הלבוש שלה. הן לא מדברות איתה, ולא מוכנות להיות חברות שלה. זה התחיל כבר לפני שנתיים, כשהיא הגיעה לבית הספר. פניתי לצוות, היינו בשיחות, וכלום לא עזר. זה נמשך גם השנה.

"בחודש שעבר היא לא הלכה לבית הספר במשך שבועיים, היא פשוט לא מוכנה לספוג יותר. אני כל הזמן מנסה לשכנע אותה שיהיה בסדר, ולחזק אותה, אבל זה כבר לא עוזר. שלשום בשעה 11:00 היא התקשרה אליי וביקשה שאבוא לקחת אותה, אז הגעתי ואספתי אותה".

עוד ממשיכה האם ומספרת כי ההשפלות שבתה עוברת הן בלתי נסבלות, והפכו לדבר שבשגרה. למרות שהייתה ילדה פעילה ואנרגטית, היא בדיכאון ומתלוננת הרבה על כך שהיא לא רוצה לחזור לבית הספר, שלא טוב לה בבית הספר, שאין לה חברות ושלא מפסיקים להציק לה. "אני לא מבינה למה החרם הזה עליה. היא לא משפילה אף אחד, לא מתנהגת בגסות, אז למה לעשות לה את זה? למה לא להציל אותה עכשיו ולהעביר אותה כיתה או בית ספר? אנחנו רוצים להציל אותה. להציל את הנפש שלה לפני שיהיה מאוחר מדי. פניתי גם לעירייה, למנהל אגף החינוך, והוא הפנה אותי למוקד השירות. די, נמאס לנו".

מעיריית חריש נמסר בתגובה כי "המקרה מטופל על ידי הגורמים המקצועיים בבית הספר".

משרד החינוך בתגובה: "המקרה מלווה על ידי צוות בית הספר, ומשרד החינוך מתייחס במלוא החומרה לאירועי החרמות בכלל ולאירוע זה בפרט. לתלמידה גובשה תוכנית מענה מקיפה, ובית הספר פועל לרתום את המשפחה, כדי להבטיח את הצלחתה. בשל סיבות שקשורות בצנעת הפרט, המשרד מנוע מלהיכנס לפרטים נוספים".

תגיות:חרםבית ספרילדהמזעזעחריש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה