חדשות בארץ

"מכתב המאה": 100 משפטנים קוראים לראשי הקואליציה לבצע רפורמות במערכת המשפט

100 משפטנים חתמו על מכתב, הקורא לראשי הקואליציה להגדיר את מרחב ההתערבות של בג"ץ בהחלטות הממשלה ולהסדיר את סמכויות היועמ"ש

  • י"ט כסלו התשפ"ג
אא

כ-100 משפטנים פנו היום (שלישי) במכתב משותף לראשי מפלגות הקואליציה, וקראו להם לבצע את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט – כך דווח לראשונה ב'ישראל היום'.

במכתבם קוראים המשפטנים להסדיר את סמכויות היועמ"ש, להגדיר את מרחב ההתערבות של בג"ץ בהחלטות הממשלה וכן לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים. "אנו, אנשי משפט ישראלים החתומים מטה, פונים אליכם בדרישה לפעול בנחישות לביצוע התיקונים הנדרשים במערכת המשפט הישראלית על אגפיה השונים, לטובת חיזוקה, חיזוק הפרדת הרשויות והשבת האמון הציבורי בה", לשון המכתב.

"במהלך העשורים האחרונים אמון הציבור במערכת המשפט נשחק והגיע לשפל חסר תקדים, כפי שמעידים מחקרים שונים. אין להשלים עם מצב זה, שכן אין לנו מערכת משפט אחרת. נוכח תפקידה החיוני לדמוקרטיה הישראלית – אל לנו להמתין עם נקיטת הצעדים הנדרשים לתיקונה".

"מעבר למחלוקת הפוליטית-מפלגתית, תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, אשר סוגיית התיקונים במערכת המשפט עמדה במרכזן, הבהירו כי קיים רוב ברור בציבור ובקרב חברי הכנסת לטובת ביצוע השינויים הנדרשים במערכת המשפט. רוח זו אף עולה מן השטח ומן הפרקטיקה המשפטית. אנו מבקשים לחזק את ידכם ולהבטיח לכם כי נעניק גיבוי מקצועי מלא למימוש הרפורמות".

במכתב דורשים המשפטנים כי הממשלה החדשה תבצע 4 מהלכים עיקריים:

1. הסדרת היחסים בין הרשות המחוקקת ובית המשפט העליון.

2. בחינה מחדש של מנגנון בחירת השופטים לערכאות העליונות בישראל.

3. הסדרת תפקידו וסמכויותיו של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה ויחסיו עם הממשלה.

4. הסדרה והגדרה של מרחב ההתערבות של בית המשפט העליון בהחלטות נבחרי הציבור.

את המכתב יזמו עו"ד אריה ארבוס, שותף במשרד "ארבוס, קדם צור", עו"ד ערן בן-ארי, חבר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין לשעבר בפרקליטות המדינה, היועמ"ש במשרד הביטחון וכיום שותף במשרד "בן ארי, מרנס תכלת", עו"ד יותם אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל, וכן יועץ התקשורת יעקב סלע.

תגיות:רפורמהמערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה