חדשות בעולם

300 יום למלחמת רוסיה-אוקראינה: האם פוטין הדיח את הרמטכ"ל הרוסי?

כבר 300 יום רוסיה סופגת כישלונות רבים באוקראינה, ופוטין מחפש על מי להפיל את זעמו. דו"ח המודיעין הבריטי מצטט שמועות לפיהן ולרי גרסימוב סיים את תפקידו

  • כ' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הדו"ח היומי של המודיעין הבריטי אודות מלחמת רוסיה-אוקראינה כלל הבוקר (רביעי) באופן חריג שמועות ברשתות החברתיות, לפיהן הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב הודח מתפקידו. בדו"ח צוין כי לא ניתן לאמת את השמועות על פיטורי גרסימוב, אך המתיחות השוררת בשלטון הרוסי בשל הכשלונות בשדה הקרב עשויה להגיע עד לראש ההיררכיה הצבאית.

עוד נכתב בדו"ח כי איגור גירקין, לאומן רוסי ידוע וקצין מודיעין צבאי לשעבר, טען בתחילת חודש דצמבר כי בילה חודשיים עם גדוד של הרפובליקה העממית של דונייצק בקו החזית, והגדיר את מה שראה שם כ"משבר של תכנון אסטרטגי". גירקין הוסיף ולעג לצבא הרוסי על בניית תוכניות הגנה נרחבות, והטיל ספק בתועלתן בלחימה המודרנית.

במקביל, הבוקר דווח ב"רויטרס" כי ארה"ב נמצאת בשלב מתקדם של אישור תוכניות לשליחת מערכות הגנה אווירית מתקדמות מסוג פטריוט לקייב, על מנת לסייע לאוקראינה במלחמה. הפטריוט נחשב למערכת ההגנה המתקדמת ביותר של ארה"ב. עבור אוקראינה, השימוש בו יהווה מענה לשימוש הרוסי בטילים איראניים.

ברוסיה הגיבו בחריפות לדיווח, והנשיא הרוסי לשעבר דמיטרי מדבדב הזהיר את בנות ברית נאט"ו כי אם יספקו מערכות הגנה אווירית לאוקראינה, ברוסיה יחשיבו את הצעד כהסלמה חמורה.

בתוך כך, מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה הפילו הבוקר 10 רחפנים איראניים שנורו לעבר קייב.

תגיות:ולדימיר פוטיןמלחמת רוסיה אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה