חדשות בארץ

בעקבות העינויים והנזק הנפשי: עמירם בן אוליאל בתביעת ענק נגד השב"כ

עמירם בן אוליאל הגיש תביעה נגד השב"כ בסכום של 5 מיליון שקלים, בעקבות העינויים הקשים אותם עבר בחקירתו

  • כ"ו כסלו התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בדומא, הגיש הבוקר (שלישי) תביעה כנגד השב"כ בסכום של 5 מיליון שקלים, בעקבות העינויים שעבר בחקירתו ועל הנזק הנפשי שנגרם לו כתוצאה מהם.

התביעה הוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו", המתאר את העינויים אותם עבר בן אוליאל במהלך חקירות השב"כ. בכתב התביעה מתוארות הפגיעות הקשות בתקופה שקדמה לעינויים, כאשר את העינויים הפיזיים עצמם יתוארו רק לאחר קבלת החלטה מפורשת שתתיר את הפרסום.

עורך הדין מתאר את הפגיעות: "התובע עבר השפלות, איזוקים ממושכים בלא צידוק כדין, מקלחות קרות, ליל חורף בלי מעיל, פגיעה ברגשות הדת בהשמעה מכוונת וממושכת של שירת נשים, איומי מדובבים, אלימות ואיומי מדובבים ניבולי פה קשים. העינויים גרמו לפגיעה רבתי בתובע, בגופו, ברגשותיו, בזכותו על גופו, באוטונומיה שלו, בזכותו לשתוק בחקירה, בזכותו לבחור ולעצב את מהלך חייו.

"כתוצאה מהעינויים נאנס התובע למסור גרסה מפלילה, בה כופר התובע עד היום, אשר מכוחה בלבד הורשע התובע למאסרי עולם ממושכים, ונגרמה לו פגיעה נפשית ממשית ממנה סובל התובע עד היום", לשון התביעה.

לאחר הגשת כתב התביעה אמר עורך הדין: "ההחלטה לחקור את עמירם בעינויים פיסיים פרצה באופן בוטה את גדרי ההגנה שהקנה הדין לנחקרים, ותביעה זו באה לעשות צדק מתקן בהיבט זה עם עמירם, ובתוך כך להעמיד על מכונם הנכון את גדרי האיסור בעינוי נחקרים בחקירות שב"כ", אמר יאדו.

תגיות:עמירם בן אוליאלשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה