חדשות בעולם

"העם האמריקני תומך בעם האוקראיני": זלנסקי נפגש עם ביידן בבית הלבן

300 יום לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה נחת וולודימיר זלנסקי בארה"ב. מוקדם יותר הכריזה וושינגטון על חבילת סיוע, שתכלול טילי פטריוט מתקדמים

  • כ"ח כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נחת אמש (רביעי) בוושינגטון, ונפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. למרות שהשניים שוחחו פעמים רבות בטלפון מאז פרוץ המלחמה, אמש נפגשו לראשונה פנים אל פנים.

ביידן אמר לזלנסקי כי "העם האמריקני עומד בגאווה לצד העם האוקראיני ותומך בשאיפה שלו לשלום צודק". ביידן הבטיח כי ארה"ב תמשיך ותסייע לאוקראינה. בתגובה הודה זלנסקי לביידן ואמר: "זה כבוד גדול עבורי להיות כאן, מעריך את כל העזרה".

השיחה בין שני הנשיאים נמשכה כשעתיים, ובסופה ערכו השניים מסיבת עיתונאים. לאחר מכן נאם זלנסקי בפני הקונגרס.

זמן קצר לפני נחיתתו של זלנסקי בארה"ב, הודיע הבית הלבן כי בקרוב תעביר ארה"ב חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה, ובה יסופקו גם טילי פטריוט מתקדמים. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר כי חבילת הסיוע החדשה תהיה בשווי 1.85 מיליארד דולר.

גורם אמריקני רשמי אישר כי ארה"ב תספק לקייב טילים כאלה ותכשיר חיילים אוקראינים להשתמש בהם, ככל הנראה ההכשרה תתקיים על אדמת גרמניה. נזכיר כי הקרמלין איים מספר פעמים בתקופה האחרונה כי אם וושינגטון תעביר לאוקראינה סוללות פטריוט יהיו לכך "השלכות חמורות".

תגיות:ולודימיר זלנסקיג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה