חדשות בארץ

פוטין התקשר לנתניהו ובירך אותו על הניצחון בבחירות

נשיא רוסיה פוטין התקשר לראש הממשלה המיועד נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. נתניהו הביע תקווה כי תימצא הדרך לסיים בהקדם את המלחמה באוקראינה

(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר הבוקר (חמישי) לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ובירך אותו על ניצחונו בבחירות ועל הקמת הממשלה.

מלשכתו של נתניהו נמסר כי "שני המנהיגים דנו במספר סוגיות ובראשן המלחמה באוקראינה. ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר לנשיא פוטין שהוא מקווה שתימצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה. ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר לנשיא פוטין שהוא נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולבלום את ניסיונותיה להתבסס צבאית בגבולנו הצפוני".

אמש, דקות ספורות לפני חצות, התקשר נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג ובישר לו באופן רשמי כי עלה בידו להרכיב ממשלה: "כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית האדירה שזכינו לה בבחירות, עלה בידי להקים ממשלה שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מתכוון כמובן להקים אותה בהקדם האפשרי".

הנשיא השיב לנתניהו: "מודה לך על ההודעה ומאחל לך הצלחה. החובה זה לפעול למען כלל העם והציבור בישראל, ואני מקווה שכולכם תתגייסו למשימה הזו בתקופה כזו. שיהיה בהצלחה".

הרצוג התייחס הבוקר להודעתו של נתניהו כי עלה בידו להרכיב ממשלה, בנאום שנשא בכנסת דב לאוטמן באוניברסיטת תל אביב: "אמש, לקראת תום עשרת הימים שהענקתי בארכה, ובסמוך לחצות הלילה, התקשר אליי חבר הכנסת בנימין נתניהו והודיע לי שעלה בידו להרכיב ממשלה. הוא חזר על התחייבותו לפעול למען כל הציבור בישראל, כל אזרחי המדינה, ואנו נמתין לכינונה של ממשלה ואישורה בכנסת. איחלתי למר נתניהו הצלחה". 

"אני מצפה שהממשלה שתקום תעבוד למען כלל אזרחי המדינה, מכל הקבוצות בעם, תפעל להרגעת המתחים בתוככי החברה הישראלית בכבוד הדדי עם כל הרשויות האחרות וברוח מגילת העצמאות ועקרונות היסוד של מדינת ישראל", הצהיר הרצוג. "אני יודע שרבים מהיושבים כאן, כמו רבים מאזרחיות ואזרחי המדינה, ואין זה משנה לאיזה מחנה פוליטי או לאיזו קהילה הם שייכים, מרגישים שנפל דבר בשבועות האחרונים, בכל הנוגע ליחסים בינם לבין המדינה, ובעיקר ליחסים בינם לבין האזרחים מהמחנה הפוליטי הנגדי".

"מערכת הבחירות האחרונה, החמישית במספר בתוך ארבע שנים, הביאה להכרעה פוליטית בין המחנות שנוצרו בפוליטיקה הישראלית. יש מי שיטענו, שבכך הגיעו לסיום המשבר הפוליטי הארוך אליו נקלעה החברה הישראלית מאז שנת 2019. היום אני מבקש מכולם – מכלל גווני הקשת הפוליטית, מהמחנה המנצח ומזה המפסיד – לנסות לקחת צעד אחורה, ולראות את ההווה שלנו כחלק מהליך ארוך יותר בהיסטוריה של עם ישראל ובדברי הימים של עם ישראל. לנסות להעמיק בפרספקטיבה רחבה יותר מהכאן ועכשיו – מהחדשות והדיווחים שמכים בעצמה על דלתותינו; מאתרי האקטואליה והרשתות החברתיות, ששואבות את תשומת הלב שלנו".

תגיות:ולדימיר פוטיןבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה