חדשות בארץ

בתו של הרב חיים דרוקמן נפרדת מאביה הגדול: "הגיעו אל אבא להתייעץ גם ב-1:00 אחר חצות"

"נפלה עטרת ראשנו", אומרת הרבנית ברוריה ביננפלד, בתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, "אבא חי במסירות נפש על תורת ישראל, על ארץ ישראל ועל עם ישראל, כל אדם יכול היה לפנות אליו"

  • ב' טבת התשפ"ג
(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

הרבנית ברוריה ביננפלד, בתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, העניקה הבוקר (שני) ראיון ל־103FM, ותיארה את גדולתו של אביה.

"אבא היה ענק בתורה ובחסד", אמרה הבת. "לפני שבועיים הוא נתן 4 שיעורים. הוא עצמו למד ולימד תורה כל השנים עד לפני שבועיים".

הרבנית הוסיפה כי ערב לפני שהרב נפל למשכב, היא הגיעה לביתו, אך לא העלתה בקצה דעתו שזה השיעור האחרון אותו ימסור בחייו. "ידענו שאבא חלש, אבל קודם כל אבא עבר הרבה דברים בחייו. היה לו התקף לב כשהיה צעיר ואחר כך היו לו עוד כל מיני מחלות. חי כמו אדם בריא. אבא חי במסירות נפש על תורת ישראל, על ארץ ישראל ועל עם ישראל, כל אדם יכול היה לפנות אליו".

"מאז שנולדתי, הוא תמיד היה עסוק, הוא חי במסירות נפש תמיד, אבל בכל זאת הוא היה אבא שלי מאוד משמעותי", אמרה הבת.

"כולם כל כך היו קשורים אליו, הוא היה אבן שואבת בשבילנו. תמיד אומרים בהלוויות 'נפלה עטרת ראשנו', ותמיד זה היה נראה לי משפט אבל - היום אני מבינה איזו עטרת נפלה לנו, באמת עטרת ראשנו. הילדים שלי אומרים שהוא נפטר בשיבה טובה, וזה זכות עצומה".

הבת הוסיפה ותיארה את הקשר שלה עם אביה: "כל התלבטות תמיד הייתי באה ומתייעצת איתו. לפעמים היה לו זמן בשבילי רק אחרי 00:00 בלילה, אבל היינו קובעים ב־00:00 בלילה או אחר כך. ב-00:00 ב־1:00 אנשים היו באים. אבא חי סביב השעון, וכשהייתי צריכה אותו תמיד הוא לגמרי היה שם בשבילי".

"אבא מאמין גדול בגאולה והוא מאמין שדברים קורים לאט ובסבלנות ובדרכי שלום. אבא היה מאוד מאוד איש של שלום ואמת.הוא ידע מה הערכים שלו, מה חשוב לו ועל מה הוא נלחם, אבל הכול היה בדרכי שלום, לא ממקום של רכרוכיות, אלא ממקום של הבנה, ושום דבר לא קורה בכוח. זה קשור לחנוכה, אבא תמיד אמר: 'את החושך לא מגרשים במקלות, את החושך מגרשים בלהדליק אור'", סיימה הבת האבלה את דבריה.

תגיות:הרב חיים דרוקמן זצ"להספד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה