עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהו הראם, ולמה אתם לא רואים אותו?

למה אנחנו מנמנמים, איך אנחנו זוכרים, ומה סוד זכירת הסימנים בקוד מורס בעברית? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם אלו עופות טורפים בעלי חיים? אלו הם העופות הדורסים, שלהם טפרים מעוקלים המסייעים להם בציד. ישנם ארבעה סוגים של עופות דורסים: דורסי לילה, דורסי יום, קונדוראים – שמצויים רק ביבשת אמריקה), ובזאים – שכוללים רק את משפחת הבזים שבה נמצאים העופות המהירים ביותר בעולם.

הידעתם למה אנחנו מנמנמים? במהלך היום, לרוב בשעות אחר הצהריים המוקדמות, מרבית האנשים מרגישים עייפות קלה, ולעיתים מנמנמים – כלומר, ישנים שינה קלה. המחקרים מראים שישנם לכל אדם שני שיאי עייפות, אחד בלילה, ואחד כעבור כ-12 שעות, בצהריים. מי שלא ישן היטב בלילה, נוטה יותר לחוש בעייפות ביום, ולהזדקק לנמנום.

הידעתם איפה נשמרים הזיכרונות? ההיפוקמפוס הוא החלק במוח שאחראי על זיכרון, על למידה ועל שליטה בלחצים. ההיפוקמפוס הוא זה שמאפשר לנו לזכור את הדרך לעבודה, את חומר הלימוד ששיננו, ואפילו דברים בסיסיים יותר, כמו מי אנחנו.

הידעתם מהו הראם? הראם הוא מבעלי החיים אוכלי העשב הגדולים ביותר שחיים במדבר. מראהו מרשים מאוד, בזכות שתי הקרניים הגדולות שעל ראשו. הראמים נמצאים כיום בסכנת הכחדה, ובעולם נעשים מאמצים לשמר אותם.

הידעתם איך זוכרים את האותיות בכתב מורס? מי שזקוק לאפשרות של העברת מסרים בכתב מורס, צריך לזכור את סדר הקווים והנקודות שמרכיבים כל אות. לשם כך, כל אות מיוצגת באמצעות מילה, והניקוד שתחתיה הוא סדר הסימנים בקוד מורס. המילים הן אִמַא, בַשלִי לִי מִיץ, גַמַדִים, דַלִיתִי, הַגַנַה, וִי, זַמַר לִירִי, חִיחִיחִיחִי, טִיט בִיצַה, יִידִיש, כַבִירַה, לִיבַבתִינִי, מַפַם, נַעִים, סַבִי אַבִי, עִיר הַנַמַל, פִיל קַנַדִי, צִיטַטַה, קַטַרִינַה, רִיבַתִי, שִירִי לִי, תַם. כך, לדוגמה, האות א' מיוצגת על ידי נקודה וקו, כמו הניקוד שתחת המילה אִמַא

תגיות:עובדות שלא ידעתםהראם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה